اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ظرفیت بالای بیمارستان قلب کردکوی در جذب «گردشگران سلامت»/ کیفیت بالای خدمات و هزینه پایین عامل مهم رضایت بیماران خارجی

مدیر بیمارستان امیرالمومنین شهرستان کردکوی گفت: با توجه به مراجعه بیماران از کشورهای همسایه به این بیمارستان، «توریسم‌درمانی» این بیمارستان می‌تواند ظرفیت خوبی در راستای صنعت گردشگری باشد.

ظرفیت بالای بیمارستان قلب کردکوی در جذب «گردشگران سلامت»/ کیفیت بالای خدمات و هزینه پایین عامل مهم رضایت بیماران خارجی

عبدالرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: در این بیمارستان علاوه بر مراجعه بیماران از شهرهای کل استان، استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، شاهرود، سمنان و استان های همجوار، بیمارانی از کشورهای همسایه مانند تاجیکستان، ترکمنستان، آذربایجان و غیره برای درمان مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: این بیماران علاوه بر اینکه از روند درمان و ارائه خدمات مطلوب این بیمارستان بسیار راضی بودند هزینه های درمان را نسبت به کشورهای دیگر بسیار مناسب عنوان کردند.

 

مدیر بیمارستان امیرالمومنین شهرستان کردکوی خاطرنشان کرد: با توجه به مراجعه این بیماران به بیمارستان ها، توریسم درمانی این بیمارستان می تواند در راستای صنعت گردشگری برای استان گلستان گام موثری باشد.

وی ادامه داد: فاکتور کیفی یک مرکز و یا بیمارستان، تعداد اعمال جراحی آن مرکز بوده و فاکتور درمان نیز وابسته به تعداد ویزیت بیماران است که خوشبختانه این فاکتورها در این بیمارستان بسیار بالا بوده و ظرفیت توریسم درمانی شدن را دارا است.
رحیمی گفت: با توریسم شدن این بیمارستان می توان سانترال فوق تخصصی را در ارائه خدمات مطلوب گسترش داده و تعداد عمل های جراحی را از حدود ۷۰ عمل به حدود ۳۰۰ عمل جراحی افزایش داد.

* با  تنها مرکز درمانی جراحی قلب استان گلستان و شهرستان کردکوی بیشتر آشنا شوید

«کردکوی» بخش مرکزی نام(های) قدیمی «توسکان»، «نیم‌مردان»، «میان‌کلا»، «جمشیدآباد»، «کردخیل»، «تمیشه»، «کردمحله» سال شهرشدن حدود ۲۵۰ سال پیش مردم ، زبان‌ گفتاری مازندرانی، فارسی مذهب اسلام (اکثریت شیعه،اقلیت سنی حنفی) جغرافیای طبیعی ارتفاع از سطح دریا ۵۰ متر)

کردکوی را در گذشته «تمیشه» می گفتندکه نام بخشی از غرب گرگان بوده و در اواخر زمامداری تیموریان و اوایل زمامداری صفویه, گروهی از عشایر کردستان به این محل کوچانده شدند. به همین دلیل در اوایل کار به کردمحله و مدتی پس از آن به کردکوی شهره شد.

موقعیت و مشخصات شهرستان کردکوی در غرب استان گلستان واقع شده است، این شهرستان از شمال به شهرستان ترکمن از جنوب به رشته کوه‌های البرز شرقی و استان سمنان، از شرق به شهرستان گرگان و از غرب به شهرستان بندرگز محدود است.

بیمارستان امیرالمومنین (ع) مرکزی آموزشی- درمانی بوده و تحت نظارت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران، علوم پزشکی استان گلستان است.

در سال ۱۳۷۹ در شهرستان کردکوی و درساختمانی با مساحت ۱۱ هزار و ۹۰۰ متر مربع تاسیس و با داشتن میانگین ۱۴۹ تخت بستری در رشته‌های داخلی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، اطفال، جراحی کلیه و مجاری ادرار، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، روانپزشکی، داخلی اعصاب و با بیش از ۱۵ سال تجربه در خدمات  فوق‌تخصص جراحی قلب باز در سطح استان ارائه خدمت می‌کند.

این بیمارستان دارای بخش دیالیز و تالاسمی بوده که با برقراری ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی و خیریه و  بهره‌گیری از بخش‌های پشتیبان و ویژه بسیار مجهز ICU جنرال، ICU ویژه جراحی قلب باز، CCU و استفاده از فناوری‌های بسیار پیشرفته تشخیصی آنژیوگرافی، تست ورزش، اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی و بازتوانی قلبی، هولتر مانیتورینگ، نوار مغز و عصب  غیره با همکاری پزشکان فوق‌تخصص جراحی قلب متبحر به عنوان تنها مرکز درمانی جراحی قلب استان به شمار می‌رود.

* بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی امیرالمومنین (ع) کردکوی

* بیمارستان امیرالمومنین کردکوی دارای مجوز «پذیرش بیماران بین‌المللی» به دلیل پیشتازی در عرصه مدیریت نوین خدمات سلامت

معرفی واحد بیماران بین‌الملل(IPD): واحدی در بیمارستان است که وظیفه آن ایجاد هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران خارجی است. سفر کردن از محل اقامت و زندگی برای حفظ، بهبود یا حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیش از ۲۴ ساعت و کمتر از یک سال «گردشگری سلامت» نامیده می‌شود.

بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی امیرالمومنین (ع) کردکوی یکی از مراکز درمانی  کشور است که در حوزه گردشگری سلامت موثر و پرقدرت ظاهر شده است، به همراه کیفیت خدمات و قیمت تمام شده‌ی مناسب، عامل اساسی در جذب بیماران خارجی بوده است.

 

* تعریف دپارتمان  بیماران بین‌الملل (IPD ) :
توریسم درمانی یا گردشگری سلامت سفری است که با هدف درمان به کشور دیگری انجام می‌شود، از دلایل این نوع گردشگری، عدم وجود شیوه‌های درمانی مشابه، هزینه‌های بالا و عدم وجود تکنولوژی های پیشرفته درمانی در کشور مبدا است، از سویی دیگر با توجه به تعرفه‌های پزشکی مناسب در ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه و ارائه خدمات پزشکی و پرستاری با کیفیت بین‌المللی تعداد زیادی بیماران، تمایل دارند تا برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر کنند و این امر خود سبب شده تا یکی از قطب‌های «گردشگری سلامت» در منطقه، کشور عزیزمان باشد.

در این راستا بیمارستان امیرالمومنین(ع) کردکوی با توجه به ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه، دستاوردهای موفق بین‌المللی و پیشتازی در عرصه مدیریت نوین خدمات سلامت توانست در ارزیابی وزارت بهداشت مجوز پذیرش بیماران بین‌المللی را دریافت کند. 

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول