اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

بیش از 5 هزار زائر اهل سنت به حج تمتع امسال اعزام می‌شوند

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری از اعزام پنج هزار و 250 زائر اهل سنت در قالب 44 کاروان به حج تمتع 1401 خبر داد و گفت: این زائران از 11 استان کشور به عربستان اعزام می‌شوند.

بیش از 5 هزار زائر اهل سنت به حج تمتع امسال اعزام می‌شوند

حجت الاسلام هادی اکبری، مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اعزام زائران کشورمان پس از ۲ سال تعطیلی حج تمتع برای زائران خارجی اظهار داشت: سهمیه ایران در حج تمتع سال جاری حدود ۴۰ هزار نفر از سوی سعودی‌ها تعیین شد که از این بین ۵ هزار و ۲۵۰ نفر را مشمولان اهل سنت تشکیل می‌دهد.

اعزام زائران اهل سنت به حج تمتع در قالب ۴۴ کاروان

وی با بیان اینکه عربستان محدودیت سنی برای پذیرش زائران حج تمتع سال جاری تعیین کرد، افزود: با وجود محدودیت‌های اعمال شده، امسال ۴۴ کاروان اهل سنت از ۱۱ استان سیستان و بلوچستان، گلستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی برای انجام مناسک حج تمتع عازم سرزمین وحی می‌شوند.

 

حضور زائران حج تمتع ۱۴۴۳ قمری در مسجدالحرام

حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به اینکه اعزام زائران حج تمتع در قالب کاروان‌های اهل سنت از ۲۶ خردادماه آغاز شد، گفت: از بین ۴۴ کاروان اهل تسنن، چهار کاروان مدینه قبل و ۴۰ کاروان مدینه بعد هستند که روند اعزام زائران اهل سنت تا هشتم تیرماه به پایان می‌رسد و همه زائران اهل سنت به عربستان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه طبق روال هر ساله همه کاروان‌ها روحانی دارند که این روحانیون توسط بعثه مقام معظم رهبری شناسایی و آموزش داده می‌شوند، خاطر نشان کرد: روحانیون کاروان‌ها وظیفه فعالیت فرهنگی را بر عهده دارند و در برخی که تعداد بانوان بیشتر است، معینه و در برخی کاروان‌ها که تعداد آقایان بیشتر است، معین کاروان در کنار روحانی در خدمت زائران حج تمتع است.

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه زائران اهل سنت با نظم و انضباط خاصی در اماکن متبرکه حضور می‌یابند، گفت: برای تقویت بعد معنوی حج تمتع، برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله جلسات انس و معرفت در محل اسکان زائران برگزار می‌شود. همچنین اجرای برنامه‌های قرآنی و تواشیح از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده برای زائران در سرزمین وحی است.

زائران ایرانی در قالب کاوران شیعه و سنی به حج تمتع مشرف می‌شوند/ لزوم جهاد تبیین در سرزمین وحی

حجت‌الاسلام اکبری با بیان اینکه زائران ایرانی در کاروان‌های شیعه و سنی در کنار یکدیگر عازم حج تمتع می‌شوند، تصریح کرد: زائران ایرانی شیعه و سنی در کنار هم به کنگره حج مشرف می‌شوند که این امر می‌تواند الگویی برای سایر کشورها به منظور ایجاد وحدت بین مسلمانان باشد. علاوه بر این، همه خدمات ارائه شده به زائران برای شیعه و سنی یکسان است و هیچ تفاوتی در خدمات از پرواز تا اسکان و نقل وجود ندارد.

وی همچنین از زائران حج تمتع خواست تا همانطور که مقام معظم رهبری توصیه کردند با توجه به جهاد تبیین، پیشرفت‌های کشور را به مسلمانان سایر کشورها بیان کنند و گفت: این روزها برخلاف موفقیت ایران اسلامی، دشمنان سعی می‌کنند با کمرنگ جلوه دادن توانمندی و دانش ایرانیان، درباره کشورمان سیاه‌نمایی کنند که حج امسال موقعیت مناسبی برای تبیین دستاوردهای کشورمان در عرصه‌های مختلف است. بنابراین،امیدواریم شیعه و سنی کنار هم جهاد تبیین را عملیاتی کرده و پیشرفت ایران در عرصه مختلف را به گوش دنیا برسانند.

به گزارش فارس، در حج تمتع ۱۳۹۸ به عنوان آخرین حج تمتع که با حضور زائران ایرانی برگزار شد، ۱۰ هزار و ۵۰۰ زائر اهل سنت در قالب ۷۵ کاروان به سرزمین وحی اعزام شدند. امسال با توجه به کاهش بیش از ۵۰ درصدی سهمیه کشورها در حج تمتع، ۳۹ هزار و ۶۳۵ زائر کشورمان با محدودیت سنی کمتر از ۶۵ سال در قالب ۲۹۶ کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شود که روند اعزام زائران به عربستان تا ۱۲ تیرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول