اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جای خالی کلاس‌های تابستانی در «سندرک»

بیش از ۵هزار نفر دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف در سندرک، تامهرماه آینده خانه نشین هستند و عملا برنامه تابستانی ویژه‌ای برای بهره‌مندی از اوقات فراغت این دانش‌آموزان وجود ندارد.

جای خالی کلاس‌های تابستانی در «سندرک»

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اسماعیل زارعی خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سیریک در یادداشتی ذیل عنوان «جای خالی کلاس‌های تابستانی در سندرک» آورده است:

شعار معمول پایان فصل مدارس پایان آموزش نیست در بخش سندرک شهرستان میناب معنایی ندارد.

اواسط خردادماه با پایان یافتن امتحانات مقطع متوسطه دوم، مدارس سطح بخش سندرک به سکوتی مرگبار فرو میروند در صورتی که در اقصی نقاط استان با برپایی کلاس‌های تابستانی و آموزش‌های هنری، ورزش و مهارت‌های زندگی با شور و حرارت در جریان است.

جمعیت نوجوان مقاطع متوسطه اول و دوم که نیازمند تخلیه هیجان و مدیریت انرژی شان هستند ناچار در خانه محبوس و مشغول چرخ زدن در فضای بی درب و پیکر مجازی می‌شوند که به کرات شاهد ارتکاب بزه‌های اجتماعی و شخصی در این فضای مدیریت نشده از نوجوان فاقد سواد رسانه‌ای هستیم.

کودکان دوره ابتدایی که نیازمند حضور اجتماعی و یادگیری بیشتری هستند از این همه مواهب ملی و سرمایه‌های آموزشی سهم شان برنامه کودک تلویزیون است که تامین کننده نیازهای روحی و جسمی شان نیست. هیچ پارک کودکی که استاندارد حضور مادران و کودکانشان در بخش سندرک وجود ندارد حتی شهر سندرک که مرکز بخش است.

وجه تمایز حقوق کودکان و نوجوانان روستایی در منظر قانون، بودجه ریزی، ارتقاع سطح کیفی آموزش‌ها، اردوهای تفریحی تابستانی، کتابخانه، پارک، استخرشنا، زمین فوتبال، گیم نت های جذاب  .... فقط برند محرومیت است و تا حدود زیادی والدین و متولیان فرهنگی منطقه باورشان شده و سکوت اختیار کرده‌اند.

سهم بشدت ناچیز سرانه کانونهای روستایی مساجد استان و پایگاه‌های مقاومت بسیج هم جوابگوی مدیریت روزهای بدون تحصیل کودکان و نوجوانان در بخش سندرک نیست.

حال آیا سهم رشته های دانشگاهی مانند معادن کشاورزی، نفت و اکتشافات، فنی و حرفه ای، پزشکی و پیراپزشکی که نیاز مبرم این منطقه فراموش شده است در تصمیمات مدیران ارشد استان و کشور بخاطر متحمل شدن رنج های بی شماری که از کودکی تا جوانی متحمل شده اند چگونه اعمال می‌شود!

پسران و دختران نوجوانی که در سودای قهرمانی در رشته‌های مختلف ورزشی هستند چگونه  مسافت صد کیلومتری روستاهای بخش را تا مرکز شهرستان طی کنند؟ با چه هزینه و امکاناتی کلاس‌های زبان، رایانه، حتی این روزها کلاس های فن بیان و ارتقای اعتماد به نفس رایج شده و نیازمند این سن حساس جامعه است را تجربه کنند؟

والدین  بعد از امتحانات خرداد روزشماری کلافه کننده‌ای را در خانه بخاطر نبود زیرساخت‌های تفریحی ورزشی و آموزشی کودک و نوجوانان شان طی می‌کنند.

به داد این پتانسیل بالفعل منطقه سندرک باشید که راه درازی تا آبادانی و پیشرفت مقابل خود دارد.

انتهای پیام/ 3728

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول