اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نسخه شورای شهر برای بزرگترین متروپل یاسوج/این سازه غیر رسمی چگونه ساماندهی می‌شود؟

شورای شهر یاسوج طی تصمیم‌گیری جدید به دنبال ساماندهی جمعه بازار یاسوج هستند و باید منتظر ماند تا ببینیم این برنامه کی عملیاتی می‌شود.

نسخه شورای شهر برای بزرگترین متروپل یاسوج/این سازه غیر رسمی چگونه ساماندهی می‌شود؟

خبرگزاری فارس یاسوج؛ نسیم راوند__ جمعه بازار یاسوج را باید بزرگترین و خطرناک‌ترین متروپل در مرکز کهگیلویه و بویراحمد دانست، ۹۰۰ غرفه در سازه‌های ناایمن دقیق در ورودی شهر یاسوج در فضایی کاملا نامناسب در حال کسب درآمد هستند که هم جان و هم مالشان در معرض خطر است.

جمعه بازار یاسوج چند سال پیش دچار آتش‌سوزی شد اما وضعیت نامناسب غرفه‌ها و نبود راه دسترسی مناسب برای ورود ماشین‌های آتش‌نشانی خدمت‌رسانی به جمعه بازار را با مشکل مواجه کرد و این بود که مسئولان بیش از هر زمان دیگری به فکر جابه‌جایی این مکان افتادند.

 

جمعه بازار یاسوج علاوه بر این موارد که مطرح شد بار ترافیکی را افزایش می‌دهد و چون کسبه در سازه‌های موقت و ناایمن مستقر شدند سیما و منظر بدی را در پایتخت طبیعت ایران شاهد هستیم.

۱۹ بهمن سال ۹۵ در سفر معاون پارلمانی دولت تدبیر و امید کلنگ بازارچه سنتی برای استقرار کسبه جمعه بازار به زمین زده شد و بازارچه در مکان کاملا شیک و زیبایی احداث شد اما بالا بودن نرخ اجاره غرفه‌ها مخالفت کسبه جمعه بازار برای جابه‌جایی به این مکان را در پی داشت و نسخه ساماندهی کسبه جمعه بازار بی‌اثر ماند.

حالا شورای شهر یاسوج برای ساماندهی کسبه جمعه بازار تصمیم و نسخه جدیدی اتخاذ کرده‌ است. عطاء دانشی عضو شورای شهر یاسوج در خصوص تصمیم جدید شورای شهر برای جمعه بازار یاسوج به فارس گفت: سازه جمعه بازار اصولی و فنی نیست و باعث افزایش بار ترافیکی شده از طرفی هم زیبایی منظر شهری را تحت شعاع قرار داده است و هر لحظه امکان آتش‌سوزی مجدد در این مکان وجود دارد.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از هرگونه خسارت و ساماندهی ۹۰۰ کسبه جمعه بازار و خانواده‌هایی که از این مکان امرار و معاش می‌کنند تصمیم گرفتیم زمینی که کسبه جمعه بازار در آن مستقر هستند را با قیمت کارشناسی به خود کسبه واگذار  کنیم و آنها تعاونی تشکیل دهند.

 

دانشی ادامه داد: تعاونی موظف است پیمانکار مشخص و مکان شیک، معقول و زیبایی در قالب معماری ایرانی و اسلامی برای کسبه احداث کند و شهرداری هم در زمینی که در تملک دارد برای کسبه پارکینگ بسازد.

وی عنوان کرد: کسبه از این تصمیم استقبال و اعلام آمادگی کردند که با پیمانکار برای ساخت مکان زیبا در زمین فعلی جمعه بازار  همکاری خواهند کرد.

عضو شورای شهر یاسوج با اشاره به تلاش شورای شهر برای متقاعد کردن دستگاه‌ها در این خصوص گفت: پیش‌بینی می‌شود مکان جدید جمعه بازار که تمام امکانات آب، برق، سرویس بهداشتی، نمازخانه و سایر امکانات در آن دیده شده ظرف یکسال احداث شود و در این بازده زمانی چون مکانی نیست که کسبه آنجا به فعالیت خود ادامه دهند احتمالا تعطیل خواهند شد.

دانشی در خصوص اینکه مکان جدید جمعه بازار در چه تاریخی شروع به احداث می‌کند، گفت: این موضوع باید در کمیسیون تطبیق فرمانداری مطرح و پس از تایید طرح ارائه شود، سپس زمین جمعه بازار کارشناسی و به پیمانکار واگذار شود که تا این مراحل طی شود زمان‌بر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کسبه جمعه بازار بدانند اعضای شورای شهر به فکر آنها هستند، تصمیم جدید یک نوید برای آنها است که پای کار بیایند و همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول