اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

رفت و آمد زائران ایرانی در عربستان با اتوبوس‌های جدید +عکس

حمل و نقل درون شهری و برون شهری یکی از مهم‌ترین بخش های عملیات اجرایی حج تمتع است که در حج امسال سعی شده از بهترین و باکیفیت‌ترین اتوبوس‌ها استفاده شود.

رفت و آمد زائران ایرانی در عربستان با اتوبوس‌های جدید +عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، در حج تمتع ۱۴۰۱ حدود ۳۹ هزار و ۶۰۰ زائر از ایران در موسم حضور می یابند که اعزام این افراد از روز ۲۲ خرداد ماه آغاز شده و تا روز سیزدهم تیر ماه ادامه می‌یابد.

در همین راستا دست اندرکاران حج و زیارت چند روز قبل از شروع عملیات حج، علیرغم اعلام دیرهنگام عربستان، به سرعت و بعد از دریافت روادید عازم کشور میزبان شدند و شرایط لازم اعم از اسکان، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل و ... را فراهم آوردند.

سازمان حج و زیارت سعی کرده از مطلوب‌ترین و مناسبت‌ترین خدمات در حوزه نقل درون و برون شهری بهره بگیرد تا دغدغه‌ای به جهت سلامت و امنیت سفر حجاج وجود نداشته باشد.

حمل و نقل برون شهری زائران را از فرودگاه به هتل‌های محل اسکان منتقل می‌کند و همچنین کار انتقال زائران از مدینه به مکه یا بالعکس را برعهده دارد؛ اما حمل و نقل درون شهری که در شهر مکه فعال است و به دلیل دور بودن هتل‌ها تا مسجدالحرام ایجاد شده است، زائران را از هتل به مسجدالحرام و بالعکس منتقل می‌کند. زیارت دوره و انتقال زائران به عرفات و منا نیز از دیگر وظایف واحد حمل و نقل است.

حمل و نقل درون شهری در مدینه منوره فعالیتی ندارد، چراکه هتل‌های مدینه در نزدیکی حرم قرار دارد و تنها چند دقیقه تا مسجدالنبی و بقیع فاصله دارد. اما هتل‌های مکه مکرمه فاصله زیادی تا حرم دارد بنابراین زائران باید از حمل و نقل درون شهری بهره بگیرند.

مدل تمام اتوبوس‌های حج تمتع امسال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول