اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

هزینه نگهداری ۸۰ درصد سالمندان کهریزک توسط خیرین تامین می‌شود

مدیر عامل آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: ۸۰ درصد سالمندان هزینه ای بابت نگهداری پرداخت نمی کنند و هزینه های آنها توسط خیرین تامین می شود.

هزینه نگهداری ۸۰ درصد سالمندان کهریزک توسط خیرین تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حسن احمدی مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: روز به روز جمعیت سالمند کشور در حال افزایش است، باید به سمتی پیش برویم که بتوانیم خدمات را در منازل ارائه کنیم، ارائه خدمات از نظر اقتصادی به صرفه تر است و از نظر عاطفی نیز برای بهبود بیماران بسیار مفید است زیرا مراقبت تحت نظر خانواده انجام می گیرد. 

وی گفت: ۸ الی ۱۰ درصد سالمندان در کشور نیاز به مراقبت دارند، با برنامه ریزی های انجام گرفته، آموزش دانشجو و رسیدگی به سالمندان در دانشگاه کهریزک در حال انجام است، باید با واقعیت ها کنار آمد زیرا جمعیت سنی کشور رو به سمت افزایش است.

مدیر عامل آسایشگاه خیریه کهریزک افزود: در جامعه باید شان و منزلت سالمندان را حفظ کرد، دادن کارت سالمند به قشر سالمندان کافی نیست، باید شان سالمند با برنامه ریزی هدفمند حفظ شود، از امروز باید برنامه ریزی کرد زیرا فردا دیر است و آسایشگاه و مرکز نگهداری در آینده بسیار نزدیک برای نگهداری با مشکل مواجه خواهد بود.

احمدی بیان کرد: در حال حاضر متوسط نگهداری یک سالمند حدود ۱۱ میلیون تومان می باشد، در آسایشگاه کهریزک و کرج ۳ هزار نفر سالمند و توانبخش وجود دارد و متوسط پرداخت سالمندان به آسایشگاه ۵۵۰ هزار تومان است که به جرات می‌توان گفت ۸۰ درصد سالمندان هزینه ای بابت نگهداری پرداخت نمی کنند و هزینه های نگهداری الباقی سالمندان توسط خیرین انجام می شود.

وی در خصوص سالمندان یا مددجوهایی که در خیابان ها رها می‌شوند، گفت: پذیرش در کهریزک توسط خانواده انجام می‌شود، زیرا باید فردی که به آسایشگاه می‌آید مشخص باشد، در خصوص سالمندان یا مددجو‌هایی که در خیابان ها رها می‌شود پذیرش فقط از طریق دستگاه قضایی انجام‌ می‌شود و اینگونه افراد به بهزیستی معرفی می‌شوند.

مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک تصریح کرد: تعداد ۴۱ کودک اوتیسم توسط خانواده ها به آسایشگاه می‌آیند و خدمات دریافت می‌کنند و بعد از صرف ناهار ساعت ۱۴ به محل زندگی باز گرداننده می‌شوند و تعداد ۲۳ کودک اوتیسم نیز به‌طور شبانه روزی در آسایشگاه مستقر هستند که برای درمان این کودکان از روش‌های نوین استفاده می‌شود.

وی در خصوص تاثیرگذاری تحریم ها بر کمک ایرانیان یا خیرین خارج از کشور گفت: این تحریم ها باعث شد پول هایی که خیرین جمع آوری کرده بودند برای ارسال به آسایشگاه اجازه ورود به داخل کشور را نداشت، به همین دلیل خیرین و هیئت مدیره در آمریکا اقدام به خرید برای آسایشگاه کردند و ایرانیان خارج از کشور را در آنجا جمع آوری کرده و این آسایشگاه به نام نور با ۳۰ سالمند در حال فعالیت است.

مدیر عامل آسایشگاه خیریه کهریزک خاطرنشان کرد: کمک مردم به آسایشگاه و خیریه ها با توجه به وضعیت اقتصادی انجام می‌شود، هر چه قدر قدرت خرید مردم زیاد باشد کمک به مراکز خیریه نیز زیاد می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول