اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

شکست متا در دادگاه تجدیدنظر روسیه

دادگاهی در مسکو روز دوشنبه درخواست تجدید نظر شرکت متا را پس از مجرم شناخته شدن به دلیل«فعالیت افراطی» در روسیه در ماه مارس رد کرد.

شکست متا در دادگاه تجدیدنظر روسیه

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، پس از اعزام ده‌ها هزار نیروی نظامی مسکو به اوکراین، روسیه دسترسی به پلت‌فرم‌های متا، فیسبوک و اینستاگرام و همچنین شبکه اجتماعی توئیتر را به علت فعالیت های افراطگرایانه بر ضد مسکو محدود کرد و البته این شبکه های اجتماعی آمریکایی نیز اقدامات انتقام جویانه ای را به اجرا گذاشتند.

در ماه مارس، روسیه اعلام کرد صدور حکم افراط گرایی آن بر فعالیت پیام رسان های واتس اپ و متا تأثیری نخواهد گذاشت و تنها بر فیس بوک و اینستاگرام تمرکز شده است.

متا قبلا مدعی شده بود بر علیه روسیه فعالیت های افراطی انجام نمی دهد و مخالف روسیه هراسی است. روسیه ابتدا فیسبوک را به دلیل محدود کردن دسترسی به رسانه‌های روسی و سانسور محتوای آنها ممنوع کرد، در همان زمان اینستاگرام به کاربران خود در اوکراین اجازه داد پیام‌هایی را ارسال کنند که در آنها خشونت علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و نیروهایی که مسکو به آنجا فرستاده است، مجاز دانسته شده بود.

اینستاگرام پس از اعتراض های گسترده به این دستورالعمل، حمایت از مرگ پوتین را ممنوع کرد و افزود دستورالعمل های آن هرگز نباید به‌عنوان تایید خشونت علیه روس‌ها تفسیر شود.

روسیه همچنین به رفتار پلتفرم‌های خارجی با رسانه‌های خود که برخی از آنها برچسب «تحت کنترل دولت» را دارند، اعتراض کرده است. رگولاتور دولتی ارتباطات این کشور روسکومنادزور همچنین به طور منظم شبکه های اجتماعی را که محتوایی که روسیه غیرقانونی می‌داند راحذف نمی‌کنند، جریمه می‌کند.

انتهای پیام/

https://www.reuters.com/technology/meta-loses-appeal-russian-court-over-extremist-activity-tag-tass-2022-06-20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول