اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

سفرهای شهرستانی گامی مهم در توسعه متوازن آذربایجان‌غربی

یکی از اولین اقدامات استاندار آذربایجان‌غربی آغاز سفرهای شهرستانی بود.این مهم با هدف محرومیت زدایی،احصا مشکلات و توزیع متوازن امکانات از شهرستانی مرزی و مهم اما کمتر توسعه یافته چالدران شروع و از این حسن مطلع به عنوان یک نماد از اراده دولت برای توسعه متوازن همه مناطق کشور از سوی رسانه‌ها و مردم منطقه استقبال شد.

سفرهای شهرستانی گامی مهم در توسعه متوازن آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مهرماه سال گذشته بود که محمد صادق معتمدیان به عنوان استاندار آذربایجان‌غربی از هیات وزیران رای اعتمادگرفت و سکان مدیریت اجرایی این استان مرزی و استراتژیک را برعهده گرفت.معتمدیان که تجربه حضور در استان‌های مختلف را در کارنامه داشت حضور میدانی در بین مردم را یکی از اصول مهم در مدیریت خواند و مدیران خود را نیز به حضور فعال میدانی توصیه کرد.

یکی از اولین اقدامات او در جهت تحقق این امر آغاز سفرهای شهرستانی بود.این مهم با هدف محرومیت زدایی،احصا مشکلات و توزیع متوازن امکانات از شهرستانی مرزی و مهم  اما کمتر توسعه یافته چالدران شروع و از این حسن مطلع به عنوان یک نماد از اراده دولت برای توسعه متوازن همه مناطق کشور از سوی رسانه‌ها و مردم منطقه استقبال شد.

یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و اصحاب رسانه نتیجه بخش بودن این نوع سفرها و بیم نمادین بودن ماجرا بود، موضوعی که به روند سفرها و نوع برنامه ریزی مدیریت ارشد اجرایی استان بستگی داشت.نگرانی که در همان سفر اول بخش مهمی از آن با مشخص شدن چارچوب سفرها از سوی استاندار رفع شد.چارچوبی که در نوع خود به عنوان نوآوری در سفرهای شهرستانی استانداران محسوب می‌شود.انجام ۱۳سفر در حدود ۹ماه یعنی توجه جدی به توسعه متوازن استانی و این توالی تقریبا منظم نشان از یک رویکرد دقیق و هدفمند دارد تا یک حرکت صرفا نمادین.

 

حضور تیم‌های کارشناسی در شهرستان هدف

معتمدیان از اعزام کارشناسان به منطقه هدف قبل از سفر خبر داد و گفت: اقدامات جدی طی یک زمان بندی مشخص برای اجرای مصوبات شهرستانی انجام می شود. با اعزام تیم های کارشناسی و حضور میدانی در شهرستان های استان و همفکری با نخبگان و متولیان منطقه ای، به دنبال اقدامات جهادی در توسعه متوازن آذربایجان غربی هستیم.

وی پیشرفت، توسعه و آبادانی مناطق مختلف استان را بخشی از مطالبات مردم و اهداف دولت معرفی کرده و یادآور شد: با تعیین تکالیف مشخص برای دستگاههای اجرایی استان و شهرستان و بعضاً پیگیری های ملی، اقدامات جدی طی یک زمان بندی مشخص برای اجرای مصوبات شهرستانی انجام می شود.

 

بررسی مسائل و مشکلات در مرکز استان

مشاور امور هماهنگی و رسانه استاندار آذربایجان غربی نیز با بیان کم و کیف ماجرا گفت: براساس برنامه سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان غربی، قبل از سفر ایشان به شهرستان ، تیمی متشکل از مدیران ستادی استانداری در شهرستان مقصد حاضر و بعد از بازدیدهای میدانی و دیدار با امام جمعه شهرستان، فرماندار، روحانیون، نخبگان، فعالین اجتماعی، سیاسی، گروه های جهادی و رسانه ای و مدیران ادارات، مسائل، مشکلات و نیازهای شهرستان احصاء و جمع بندی می شود.سپس مسائل و مشکلات شهرستان  در مرکز استان با حضور معاونین استاندار و همچنین مدیران دستگاه های اجرایی مطرح و راهکارهای حل این مشکلات بررسی می شود.

 

حضور میدانی استاندار و مدیران و تشکیل شورای برنامه ریزی

وی گفت: بعد از حضور استاندار آذربایجان غربی در شهرستان  و در پایان سفر، تمامی مسائل و مشکلات مطرح شده، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با محوریت شهرستان هدف برگزار خواهد شد، مطرح و بعد از تصویب در این جلسه، مراحل اجرای مصوبات آغاز می شود.

شورای برنامه ریزی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های این سفرها دارای اهمیت است.در این راستا نیز جلسات چندین ساعته استاندار،مدیران شهرستانی و استانی با محوریت مشکلات شهرستان‌ها در نوع خود قابل توجه است.

 

آغاز روند اجرای مصوبات و پیگیری در دبیرخانه دائمی

مشاور امور هماهنگی و رسانه استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با دستور استاندار محترم آذربایجان غربی، دبیرخانه مصوبات سفرهای شهرستانی در استانداری دایر و به صورت مداوم روند اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می شود.

شفاف سازی روند اجرای مصوبات در پایگاه اطلاع رسانی استانداری

علی رزازی گفت: مصوبات سفرهای شهرستانی محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی و روند اجرای این مصوبات در پایگاه اطلاع رسانی استانداری منتشر می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت انعکاس شفاف و درست روند اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان غربی و دستور ایشان مبنی بر تشکیل دبیرخانه پیگیری مصوبات در استانداری و اطلاع رسانی دقیق و به موقع از روند اجرای این مصوبات به مردم و رسانه ها اظهار داشت: مصوبات سفرهای شهرستانی محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی با جزئیات کامل و روند اجرای این مصوبات به صورت هفتگی از طریق پایگاه اطلاع رسانی استانداری منتشر می شود.

دعوت از رسانه‌ها برای مطابه روند اجرای مصوبات

مشاور امور هماهنگی و رسانه استاندار آذربایجان غربی ضمن قدردانی از همراهی فعالین رسانه ای از روند اطلاع رسانی عملکرد دولت در استان،  گفت: اصحاب رسانه و فعالین این حوزه با پیگیری مداوم و اصولی از دستگاه های اجرایی می توانند در تسریع روند اجرای این مصوبات براساس زمان بندی اعلام شده، به روند شتاب بخشیدن به توسعه، پیشرفت و آبادانی استان کمک کنند.

طبق اعلام استانداری آذربایجان‌غربی طی سفرهای شهرستانی استاندار تاکنون ۷۶مصوبه مربوط به شهرستان چالدران،۸۱مصوبه برای سردشت،۷۷مصوبه مربوط به سلماس،۳۷مصوبه برای باروق،۵۲مصوبه برای چهاربرج،۸۴مصوبه برای بوکان،۹۷مصوبه برای تکاب،۹۴مصوبه برای میاندوآب،۱۰۲مصوبه برای خوی به تصویب رسیده است.

همچنین طبق اعلام حسین سپهری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیش از ۹۵درصد اعتبارات مربوط به سفرهای سال ۱۴۰۰تامین شده است.

انتهای پیام

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول