اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۹ پروژه قضایی خراسا‌ن‌شمالی تامین اعتبار نشده است/افزایش ۲۰ هزاری پرونده‌های وارده به محاکم استان

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در سفر رئیس قوه قضائیه به استان، ۹ پروژه با مصوبات ملی و استانی مصوب شد اما بعد یک سال و نیم که از زمان این مصوبات می گذرد، دولت اقدامی برای تأمین اعتبار آن انجام نداده است.

۹ پروژه قضایی خراسا‌ن‌شمالی تامین اعتبار نشده است/افزایش ۲۰ هزاری پرونده‌های وارده به محاکم استان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز حجت الاسلام رضا براتی، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در نشست خبری با رسانه های استان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد از افزایش پرونده های قضایی وارده به محاکم استان در سال ۱۴۰۰ خبرداد و اظهار کرد: سال گذشته نزدیک به ۲۴۰ هزار پرونده وارده به محاکم استان داشتیم که نسبت به سال ۹۹ افزایش ۲۰ هزاری داشته است.

وی گفت: عملیاتی شدن سند تحول قوه قضائیه از مهمترین اهداف دادگستری خراسان شمالی است و برنامه‌های میان مدت به اجرا درآمده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: در مراسم جشن گلریزان که هرساله در ماه مبارک رمضان برگزار می شود، سال گذشته ۳۵۰ میلیون تومان و در مراسم امسال بیش از ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان کمک از خیران جمع آوری شد که شاهد افزایش چند برابری در این موضوع هستیم.

وی تصریح کرد: در سفر رئیس قوه قضائیه به خراسان شمالی، ۹ پروژه با مصوبات ملی و استانی مصوب شد اما بعد یک سال و نیم که از زمان این مصوبات می گذرد، دولت اقدامی برای تأمین اعتبار آن انجام نداده و این موارد جزو مطالبات دستگاه قضائی در سفر پیش رو است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۷۴ هزار پرونده به شورای حل اختلاف وارد شد که ۴۹ درصد منجر به سازش شده است؛ این رقم در سال ۹۹ حدود ۴۱ درصد بود.

وی تصریح کرد: طی ۳ ماه گذشته ۳ پرونده قتل عمد با سازش به اتمام رسیده است؛ ۱۵ فقره نیز در حال مذاکره است.

حجت الاسلام رضا براتی افزود: اکنون ۱۰۴ نفر از طریق پابند الکترونیکی مدت مجازات خود را خارج از زندان سپری می‌کنند.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول