اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

افزایش 9 درصدی تعداد داوطلبان کنکور نسبت به سال گذشته

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر در آزمون ۱۴۰۱ شرکت می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۱۶۶ نفر یعنی ۹.۲ درصد افزایش تعداد داوطلب داریم.

افزایش 9 درصدی تعداد داوطلبان کنکور نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز با ارائه آمارهایی از آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ گفت: پنجاه و دومین کنکور کشور روز هشتم تیرماه برگزار می‌شود که این آزمون ۴۱ آزمون بعد از انقلاب فرهنگی است.
وی افزود:تعداد یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر در آزمون ۱۴۰۱ شرکت می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۱۶۶ نفر یعنی ۹.۲ درصد افزایش تعداد داوطلب داریم.
مروتی گفت: کارت ورود به جلسه از یکشنبه پنجم تیرماه توزیع می شود و آزمون در روزهای هشتم تا یازدهم تیرماه در ۴۱۷ شهرستان و بخش و ۱۷ حوزه خارجی یعنی در مجموع در ۲ هزار و ۹۱۱ برگزار می شود.
وی ادامه داد: در گروه علوم ریاضی ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ نفر، علوم تجربی ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ نفر، علوم انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ نفر،هنر ۱۶۱ هزار و ۳۷۸ نفر و زبان ۱۹۴ هزار و ۹۵۱ نفر شرکت می کنند که ۹۱۵ هزار و ۴۱ نفر زن و ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر مرد هستند یعنی ۶۱ درصد داوطلبان زن هستند.
وی با اشاره به تغییرات ازمون امسال گفت: مهم ترین تغییر در تعداد پاسخنامه هاست.

انتهای پیام/ ت 50

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول