اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

میر کاظمی: درباره حقوق بازنشستگان پس از هماهنگی بین دولت و مجلس تصمیم گیری می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با وضعیت حقوق بازنشستگان‌ گفت: میان مجلس و دولت جلساتی برگزار می شود و در نهایت بر اساس مستندات تصمیم گیری می‌شود.

میر کاظمی: درباره حقوق بازنشستگان پس از هماهنگی بین دولت و مجلس تصمیم گیری می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز چهارشنبه(1تیر) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یارانه های مردم مرتبا در حال پرداخت است، اظهار داشت: کسانی که معترض هستند باید به اعتراضات آنها رسیدگی شود و وزارت کار باید براساس اطلاعاتی که دارد این موارد را تبیین و اصلاحاتی انجام دهد تا یارانه این افراد پرداخت و مابه التفاوت آن نیز واریز شود. اگر هم اطلاعات افراد صحت نداشته باشد یارانه به آنها تعلق نمی گیرد.

وی در رابطه با اینکه آیا سازمان برنامه و بودجه به درگاه الکترونیکی متصل شده است، تصریح کرد: برخی دستگاه ها متصل شده و برخی در ادامه متصل می شوند، ما خودمان نیز در حال تکمیل سامانه های خود هستیم و کار سنگینی برای ارتقای سامانه ها در حال انجام است که در آینده می تواند بسیار کمک کننده باشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با حقوق بازنشستگان در نهایت چه کسی تصمیم گیری می کند؟ گفت: طبق قوانین هیئت دولت باید تصویب کند که این کار انجام شده است و هیئت تطبیق مصوبات مجلس باید کارشناسی انجام دهد. میان مجلس و دولت جلساتی برگزار می شود و در نهایت بر اساس مستندات تصمیم گیری خواهد شد.

میرکاظمی در رابطه با اینکه برنامه هفتم توسعه در چه مرحله ای است؟ افزود: سیاست های ابلاغی برنامه هفتم هنوز ابلاغ نشده اما جلسات مشترکی میان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام و سازمان برنامه و بودجه وجود دارد و این جلسات ادامه دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ما هم کار موازی‌ را از سال گذشته در موسسات علمی و تحقیقاتی خودمان شروع کرده‌ایم تا زمانی که سیاست‌ها ابلاغ می‌شوند، فرصت کافی داشته باشیم تا بتوانیم کارمان را سرعت بدهیم، چون می‌دانید که برنامه باید برسد، در دولت تصویب شود، بعد در مجلس تصویب شود و وقتی می‌خواهیم بودجه ۱۴۰۲ را بنویسیم، باید مبتنی بر این برنامه باشد. علی‌القاعده، باید حداکثر تا شهریور در مجلس تصویب شود که این زمان خیلی خیلی کوتاه است، امیدواریم برسانند.

میرکاظمی در رابطه با اینکه اگر این کار انجام نشود، چه خواهد شد؟ گفت: همین قانون باید یک سال دیگر تمدید شود و سال بعد در برنامه قرار بگیرد.

وی در رابطه با رویکرد فعلی سازمان برنامه و بودجه در برنامه هفتم خاطرنشان کرد: چون سیاست‌ها ابلاغ نشده‌اند، من الان صحبتی نمی‌کنم. ان‌شاءالله سیاست‌ها که ابلاغ شوند، بیشتر توضیح می‌دهیم.

انتهای پیام/ ت 62

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول