اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

رونمایی از 2 کتاب درباره نبرد علیه ایران/ لاریجانی: سلیمی نمین پاسخ‌های خوبی به دروغ‌های برگمن داده است

آیین رونمایی از دو اثر با عناوین «نبرد مخفی علیه ایران» و «نیم قرن ناکامی» برگزار شد و علی لاریجانی در آن گفت: در کتاب آقای رونین برگمن، بیشتر از اطلاعات موساد استفاده شده که حرف‌های دروغ را با اندکی راست تلفیق کرده و به مخاطب می‌دهند.

رونمایی از 2 کتاب درباره نبرد علیه ایران/ لاریجانی: سلیمی نمین پاسخ‌های خوبی به دروغ‌های برگمن داده است

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از دو اثر با عنوان‌های «نبرد مخفی علیه ایران» و «نیم قرن ناکامی» با حضور علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص نظام، علیرضا مختارپور رئیس کتابخانه ملی، سید عباس صالحی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات و وزیر سابق ارشاد صبح امروز چهارشنبه اول تیرماه برگزار شد.

کتابی که فصلی جدیدی در تاریخ نشر علوم انسانی است

در ابتدای این برنامه مختارپور طی سخنانی درباره اهمیت این برنامه گفت: انتشار این کتاب فصل جدیدی در تاریخ نشر علوم انسانی رقم زد، زیرا تا پیش از این نقدها، بیشتر در قالب پاورقی نگارش می‌شد اما آقای سلیمی نمین در یک کتاب، کتاب دیگری را نقد کرد و به شبهاتش پاسخ داد.

مختار پور با بیان اینکه کتاب توسط فردی وابسته به دشمن قسم خورده ما نگارش شده گفت: کتاب آقای سلیمی نمین اتفاق مبارکی بود و امیدوارم امثال آن را بیشتر شاهد باشیم.

کتابی که راست و دروغ را تلفیق کرده و به خورد مخاطب می‌دهد

در ادامه علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی طی سخنانی این آثار را از کارهای مهم و قابل توجه دانست و گفت: متن کتاب آقای سلیمی نمین را تا حد زیادی مطالعه کردم، نویسنده یعنی آقای برگمن از افراد ارشد نظامی و امنیتی محسوب می‌شود که در این کتاب چهره دیگری از خود به نمایش گذاشته است که برایش مضر است، البته حتماً هدفی داشته است.

وی با بیان اینکه در کتاب آقای برگمن مستندات بسیار کم و بیشتر داستان‌سرایی است، گفت: در کتاب بیشتر مطالب دروغ و غیرقابل قبول استفاده شده و حتی نویسنده کلمات توهین آمیز به‌کار برده است.

برگمن بیشتر اطلاعات دروغ موساد را منعکس کرده تا تحقیقات خودش

لاریجانی ادامه داد: در این کتاب بیشتر از اطلاعات و داده‌های موساد استفاده شده، البته راهبرد سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی این است که داده‌ها را هدایت می‌کنند تا روی مخاطب اثر بیشتری بگذارند. این روشی است که حرف‌های دروغ را با اندکی راست تلفیق کرده و به جای واقعیت به خورد مخاطب می‌دهند.

خصوصیات حاکمان از منظر ابن‌سینا

رئیس سابق مجلس با اشاره به خصوصیات حاکمان از منظر ابن سینا گفت: در مدینه فاضله جمعی از نخبگان مسئولیت قانون‌گذاری را برعهده می‌گیرند که باید اهل خطابه باشند و قانون را تبیین کنند و به آداب و سنت‌های جامعه آگاه باشند و اینکه مطابق نیازهای جامعه قوانین را وضع کنند.

لاریجانی ادامه داد: ابن سینا راهکارهایی هم ارائه کرده و می‌گوید: قانون‌گذاری باید براساس ارزیابی نیازهای جامعه و روش‌های دیگر جوامع موفق و همچنین از طریق بررسی نقد و نظرات دشمنان انجام شود. حال اگر ما براساس این روش صاحب اثر شویم برای امروز و فردای ما مفید است.

در جای جای کتاب مطالب کذب و دروغ دیده می‌شود که آقای سلیمی به خوبی به آنها پاسخ داده

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کتاب دشمنی اساسی با اسلام و ایران دارد، گفت: در جای جای کتاب مطالب کذب و دروغ دیده می‌شود که آقای سلیمی نمین به خوبی به همه آنها پاسخ داده است.

وی با بیان اینکه برگمن ایران و ایرانی‌ها را سرمایه راهبردی می‌داند، گفت: نویسنده در کتاب از همکاری موساد و ساواک سخن می‌گوید و می‌خواهد نشان دهد اسرائیل کانون اثر‌گذاری بر ایران بوده است.

دشمن امروز دشمنی‌اش را تغییر داده است

لاریجانی با اشاره به اینکه دشمن امروز روش دشمنی‌اش را تغییر داده است، گفت: دشمن امروز دیگر حرکت پاندولی ندارد و راهش را برای دشمنی با ایران دقیق‌تر یافته است. در این کتاب هم حجم دروغ‌ها به حدی قوی و جدی‌ است که مخاطب آن را می‌پذیرد. مثلاً در جایی می‌گوید: انقلابیون و روحانیون، مؤمنان را علیه یهودیان کرده‌اند، کجا ما علیه یهودیان هستیم؟ جمعیت چند ده هزار نفری یهودیان در کشور ما یه نماینده در مجلس دارند و بسیاری از‌ آنها علاقه و ارتباط خوبی با جمهوری اسلامی دارند.

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی درباره چرایی این کار‌های دشمنان گفت: یکی از اهداف دشمن این است که در انقلاب انحراف ایجاد کند. نوشتن این کتاب و این سخنان و این میزان اهانت به اسلام و ایران و رهبری میزان عصبانیت دشمن را نشان می‌دهد و نباید از این کار‌های دشمن نگران شد.

صفار هرندی: سلیمی نمین از تولید‌کنندگان بی‌هیاهوی فرهنگ، سیاست و تاریخ است

در ادامه محمدحسین صفار هرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی با تقدیر از سلیمی نمین گفت: آقای سلیمی نمین از زمره تولید‌کنندگان بی‌هیاهوی فرهنگ و سیاست و تاریخ است. او با خوش‌نامی که بین اهالی فرهنگ و ادب دارد و جدا از خط و خطوط سیاسی، به خوبی آثار کم‌نظیری را خلق می‌کند.

اثر جدید آقای سلیمی نمین کم‌نظیر است

وی کار جدید سلیمی نمین را کم‌نظیر دانست و گفت: تولید چنین اثری کمتر در کشور ما سابقه دارد که در نقد یک کتاب، یک کتاب کامل دیگر نگارش شود. آقاس سلیمی نمین به خوبی شبهات، دروغ‌ها و تهمت‌های برگمن را پاسخ داده و آن را در قالب یک کتاب منتشر کرده است.

صفارهرندی درباره نحوه دشمنی اسرائیل گفت: دشمن ارش به جایی رسیده که برای مقابله با ایران اراذل و اوباش را استخدام می‌کند و با پول هنگفتی که به آنها می‌دهد به کشور و ملت و منافعشان لطمه می‌زند.

صالحی: کتاب آقای سلیمی نمین یک قالب کاملاً مستقل است

در ادامه سید‌عباس صالحی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در سخنانی با تشکر از سلیمی نمین گفت: ویژگی کتاب آقای سلیمی این است که کتاب یک قالب مستقل است و این کار یک اقدام ابتکاری است و خواننده نیاز ندارد که مدام به عقب بازگردد تا ببیند موضوع چیست، در واقع محتوای کتاب کاملاً مستقل است.

وی با بیان اینکه در این کتاب اعترافات و روایت‌های اسرائیل درباره ایران بیان شده است، گفت: این مهم است که ما بدانیم اسرائیل چه روایتی از ما دارد. در این کتاب نویسنده اعتراف کرده که با شبهه افکنی و مطالب باطل چه جنایاتی علیه ما انجام داده است. همچنین در این کتاب به این نتیجه می‌رسیم که اسرائیل کشور ما را چگونه روایت می‌کند.

تصویر‌سازی دروغین از رژیم پهلوی

صالحی ادامه داد: برگمن می‌گوید: اگر امام خمینی دیر‌تر انقلاب می‌کرد ممکن بود امروز ایران موشک‌های دوربرد و مدرن‌ترین هواپیاما‌ها را در اختیار بگیرد. در واقع با این کار رژیم پهلوی تصویرسازی می‌کند که اگر بیشتر می‌ماند چه اتفاقات خوبی رخ می‌داد.

مدیر‌مسئول روزنامه اطلاعات با بیان اینکه دشمن اعتقادات ما را نشانه گرفته است، گفت: نویسنده در این کتاب اطلاعات غلط‌اندر غلط می‌دهد، او دراره عاشورا هم می‌گوید: شرکت‌کنندگان در این مراسم به خود به‌گونه‌ای آسیب‌ می‌زنند که خون جاری می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول