اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نفس ساخت و ساز غیرمجاز در روستای «زیارت» گرگان ایستاد/ نجات ۸ محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم در گلستان

به همت دادگستری گلستان و اقدامات جدی که در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در روستای «زیارت» شهرستان گرگان صورت گرفت خوشبختانه بعد از گذشت ۲۰ سال نفس این ساخت و سازهای غیرمجاز در این روستای به صفر رسید و ایستاد.

نفس ساخت و ساز غیرمجاز در روستای «زیارت» گرگان ایستاد/ نجات ۸ محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، روستای «زیارت» یکی از مناطق ییلاقی و خوش‌آب‌وهوا و از جاذبه‌های گردشگری استان گلستان است که در مجاورت شهر گرگان، مرکز این استان قرار دارد. این روستا در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب پارک جنگلی «ناهارخوران» و در یکی از دهستان‌های بخش مرکزی گرگان به نام دهستان «استرآباد جنوبی» واقع شده است. فاصله روستای «زیارت» تا مرکز شهر گرگان، ۱۸ کیلومتر است.

متاسفانه چند سالی است که شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز و بی‌رویه در روستای «زیارت» شهرستان گرگان هستیم و کوتاهی و سهل‌انگاری برخی مدیران در موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در روستای «زیارت» مسلم و محرز بود و این سهل‌انگاری و کوتاهی در روستای «زیارت» به جایی رسید که کار قوه قضاییه برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در این روستا بسیار سخت شود.

با اقدامات و پیگیری شبانه‌روزی قوه قضاییه امروزه شاهد آن هستیم که بعد از گذشت ۲۰ سال نفس این ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای «زیارت» به صفر رسید و ایستاد.

*ساخت و سازها در روستای «زیارت» شهرستان گرگان به صفر رسید

رئیس‌کل دادگستری گلستان در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای «زیارت» گرگان تصریح کرد: اکنون مدیریت ساخت و سازها در روستای «زیارت» اتفاق افتاده و اقدامات جدی در این زمینه صورت گرفت که عملا این ساخت و سازها در روستای «زیارت» شهرستان گرگان به صفر رسید.

حیدر آسیابی با بیان اینکه ۴۶۵ پرونده درخصوص کارخانجات در دادگستری گلستان تشکیل شد، ابراز کرد: از این تعداد ۲۹۵ پرونده منتهی به حل مشکل شد و تعداد ۸۸ مورد بازدید توسط مدیریت استان گلستان از کارخانجات صورت گرفت و همچنین ۳۴ جلسه ستاد مرکزی در گلستان ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۴۸ مورد تشکیل پرونده در واحدهای تولیدی صورت گرفت، افزود: از این تعداد پرونده تعداد ۱۸۳ مورد به نتیجه رسید و ۴۵۹ مورد بازدید توسط روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌ها صورت گرفت.

*جذب اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی در سفر ریاست جمهوری به گلستان

رئیس‌کل دادگستری گلستان درخصوص پارک علم و فناوری در استان ابراز کرد: از هفت شرکت دانش‌بنیان بازدید کردیم و توافق‌نامه و همکاری مشترک با پارک علم و فناوری منعقد شد و در رابطه با رفع موانع موجود نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان و تسهیل صدور مجوزات تشکیل شد و از ابتدای سال تاکنون ۱۲ شرکت دانش‌بنیان در گلستان بازدید شد و مشکلات را از نزدیک و به صورت میدانی پیگیری کردیم.

آسیابی با اشاره به اینکه مهمترین عملکرد قوه قضاییه در سال جاری سفر قوه قضاییه کشور به استان گلستان بود، تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری در قالب مصوبه نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم و در ارتباط با پروژه شهرستان گنبدکاووس اعتباری ۴۰ میلیاردی تخصیص شد که بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان سفر آقای اژه‌ای برای رفع کمبود و نیازمندی‌های گلستان برکت داشت و این اعتبارات به تدریج گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استارت مشکلات عمده گلستان در سفر ریاست قوه قضاییه به گلستان بیان شد پروژه پتروشیمی که ۹۰ هزار سهامدار شاکی داشت، مشکلات جزیره «آشوراده»، «خلیج گرگان» و بحث ترک فعل‌ها که با حضور ما و رییس قوه قضاییه کشور در قالب یک موضوع مورد توجه قرار گرفت با سفر آقای رییسی به استان گلستان مکمل سفر قوه قضاییه شد و بسیاری از مشکلات استان گلستان برطرف و تعیین تکلیف شد.

*میانگین مصالحه گلستانی‌ها در شعب شورای حل اختلاف بیشتر از میانگین کشوری است

رئیس‌کل دادگستری گلستان در خصوص آخرین وضعیت شعب و نیروی انسانی شوراهای حل اختلاف گلستان افزود: تعداد ۱۰۸ شعب شهری و ۳۷ شعب روستایی و ۲۱ شعبه اجرای احکام در شورای حل اختلاف گلستان مشغول به فعالیت هستند.

آسیابی با بیان اینکه میانگین مصالحه گلستانی‌ها در شعب شورای حل اختلاف ۴۱ درصد است، اظهار کرد: میانگین مصالحه گلستانی‌ها در شعب شورای حل اختلاف بیشتر از میانگین کشوری است.

وی در خصوص وضعیت ابلاغ الکترونیک در گلستان افزود: در سال گذشته ۹۱ درصد ابلاغ‌ها در مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان به صورت الکترونیک انجام شده است که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد سه درصدی را نشان می‌دهد.

*بیش از ۸۰۰ فقره کاهش پرونده مسن در سال ۱۴۰۰ در گلستان

رئیس‌کل دادگستری گلستان اظهار کرد: پیرو اجرایی شدن طرح رسیدگی الکترونیک در استان گلستان در اواخر خردادماه سال ۱۴۰۰ از تاریخ مذکور تا پایان سال گذشته ۲۶ هزار و ۱۳۹ پرونده به صورت الکترونیکی در مرکز توسعه حل اختلاف استان رسیدگی شده است.

آسیابی ابراز کرد: تعداد پرونده‌های مسن در مرکز توسعه حل اختلاف استان اعم از بدوی و اجرا در آغاز سال ۱۴۰۰ بیش از یک‌هزار فقره و در پایان سال به ۷۶ فقره بوده که گلستان در سال ۱۴۰۰ مجموعا بیش از ۸۰۰ فقره کاهش پرونده مسن داده است. 

وی از برگزاری جشنواره صبر دانش‌آموزی در شبکه شاد کشوری به منظور فعال کردن کودکان و نوجوانان در حوزه صلح و سازش خبر داد.

رئیس‌کل دادگستری گلستان از راه‌اندازی پویش کشوری به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم ویژه ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ خبر داد و ابراز کرد: مردم گلستان برای ارتباط با مدیرکل دادگستری گلستان می‌توانند از طریق سامانه پیامکی «۰۹۱۱۱۷۵۶۱۱۴» مراجعه کنند همچنین برای ارتباط با حفاظت اطلاعات دادگستری گلستان از طریق سامانه پیامکی«۰۹۱۱۱۷۵۸۳۶۷» اقدام کنند و همچنین از طریق سرشماره ۱۵۸۰ ارتباط خودشان را با ستاد خبری حفاظت اطلاعات که در دادسراها و دادگستری است برقرار کنند.

==============

گزارش از سمیرا رجبی

=============

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول