اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

واکنش روسیه به موضع قزاقستان در قبال «لوهانسک» و «دونتسک»

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به موضع قزاقستان در مورد استقلال جمهوری‌های خلق لوهانسک و دونتسک گفت: به دیدگاه «نورسلطان» در مورد مسائل بین المللی جاری از جمله درگیری اوکراین احترام می‌گذاریم و قصد فشار آوردن را هم نداریم.

واکنش روسیه به موضع قزاقستان در قبال «لوهانسک» و «دونتسک»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ماریا زاخاراوا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به موضع قزاقستان در مورد استقلال لوهانسک و دونتسک گفت که «مسکو» به دیدگاه «نورسلطان» در مورد مسائل بین المللی جاری از جمله درگیری اوکراین احترام می‌گذارد و قصد فشار آوردن به آن را هم ندارد.

وی با اعلام این مطلب در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: این یکی از آن نمونه‌های روشن در عمل است که ما در مورد آن زیاد صحبت می‌کنیم. رویکردهای ما ممکن است متفاوت باشد، اما برخلاف رژیم‌های غربی که با وجود تعهد ادعایی خود به دموکراسی و کثرت گرایی، هیچ مخالفتی را تحمل نمی‌کنند، ما به شرکای خود احترام می‌گذاریم.

بنابر سخنان وی، مسکو به حفظ دستور ملی خود ادامه خواهد داد، اما به دنبال پیدا کردن زمینه‌های مشترک با «نورسلطان» بر اساس احترام و منافع متقابل خواهد بود.

پیش از این، رئیس جمهور قزاقستان در حضور همتای روس خود در جریان بیست و پنجمین همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ گفت که کشورش نه تایوان، نه کوزوو، نه اوستیای جنوبی و نه آبخازی را به رسمیت نمی‌شناسد و ظاهرا این اصل در مورد سرزمین‌های شبه‌دولتی که به نظر ما لوهانسک و دونتسک از این قبیل هستند، نیز اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول