اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

اقدام دولت برای جام جهانی ۲۰۲۲/ تماشاگران از «بندر دیر» به قطر سفر می‌کنند

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران به قطر از تامین سوخت یارانه‌ای شناورهای مسافربری به قطر خبر داد و گفت: این اقدام دولت می تواند جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را به خاطره ای خوش برای صنعت گردشگری دریایی کشور تبدیل کند.

اقدام دولت برای جام جهانی ۲۰۲۲/ تماشاگران از «بندر دیر» به قطر سفر می‌کنند

خبرگزاری فارس بوشهر-مرضیه جهاندیده: اولین جام جهانی فوتبال در خاورمیانه تقریبا پنج ماه دیگر در دوحه قطر با بازی دو تیم هلند و سنگال آغاز می شود. رویداد بزرگی که حدود یک ماه، تمام نگاه ها در سراسر دنیا را به سمت قطر می چرخاند.کشور کوچکی وسط خلیج فارس با جمعیتی حدود دو و نیم میلیون نفر که می خواهد میزبان جمعیتی بیش از یک و نیم میلیون مسافر از سراسر دنیا باشد. قطر تنها با عربستان سعودی مرز خشکی دارد و سایر راههای ارتباطی این کشور همه دریایی هستند.

 ایران به عنوان بزرگترین کشوری که مرز دریایی با قطر دارد می تواند نقش بزرگی در این یک ماهه ی پرتردد و پر جنب و جوش داشته و سود خوبی کسب کند.

بوشهر نزدیک ترین شهر ایران به مرزهای آبی قطر است و می تواند سهم بزرگی در جابجایی کالا و مسافر ایفا کرده و جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را به خاطره ای خوش برای صنعت گردشگری دریایی کشور تبدیل کند.

از آنجا که دولت سهمیه سوخت یارانه ای برای شناورهای مسافربری در نظر نگرفته است لذا جابجایی مسافر از طریق سفر دریایی پرهزینه بوده و مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل کشتی های مسافربری اقبالی در این راه نداشته و این صنعت که می توانست پررونق و شاداب باشد سالیان سال است که بی رمق و بی جان در حاشیه قرار گرفته و نایی برای فعالیت ندارد. حالا اما با نزدیک شدن به جام جهانی فوتبال در قطر زمزمه هایی خوش به گوش می رسد.

خورشید گزدرازی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر به خبرنگار فارس گفت: بنا به درخواست ها و پیگیری های نماینده عالی دولت در استان و همچنین اتاق بازرگانی بوشهر و با توجه به ظرفیت بسیار مناسبی که پایانه مسافربری دریایی بوشهر با داشتن کشتی گرند فری داشته، با دستور معاون رئیس جمهور سهمیه سوخت یارانه ای، جهت شناورهای مسافربری در دستور کار دولت قرار گرفته و به زودی برای اجرا به وزارت نفت ابلاغ خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر ادامه داد: کشتی های مسافربری که مجوز فعالیت از سازمان بنادر و دریانوردی بوشهر را دریافت کرده‌اند می‌توانند از این سهمیه استفاده کرده و شروع به فعالیت کنند.

خورشید گزدرازی با بیان اینکه تخصیص سهمیه سوخت یارانه‌ای به شناورهای مسافربری اتفاق میمونی است که می‌تواند صنعت توریسم و گردشگری جنوب و کل ایران را متحول و شکوفا کند افزود: در صورت اجرا شدن این طرح، کشور ما می تواند مسیر مناسبی برای آن دسته از مسافران جام جهانی باشد که از کشورهای اوراسیا به شمال کشور وارد شده و از طریق جنوب و با کشتی های مسافربری به قطر سفر کنند. مسیر خوبی که به لحاظ هزینه می تواند برای این دسته از مسافران مقرون به صرفه بوده و مورد توجه آنها قرار گیرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر با اعلام اینکه صنعت گردشگری صنعتی پویاست که منافع آن به صورت مستقیم و غیر مستقیم به همه مردم می‌رسد گفت: با تخصیص سهمیه سوخت یارانه‌ای به شناورهای مسافربری و احیا و رونق سفرهای دریایی، کشور ما می‌تواند سود بسیار خوبی از جام جهانی فوتبال کسب کرده و تمامی حوزه ها مثل هتل‌ها، آژانس‌های هواپیمایی، پایانه های‌مسافربری، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی و حتی صنایع دستی و... از شمال تا جنوب ایران از این رویداد بزرگ بهره مند شوند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول