اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

امحا 45 تن انواع مواد مخدر غیردارویی در سیستان و بلوچستان+فیلم

به مناسبت پنجم تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، 45 تن انواع مواد مخدر غیردارویی و روانگردان در سیستان و بلوچستان امحا شد.

امحا 45 تن انواع مواد مخدر غیردارویی در سیستان و بلوچستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، با حضور مسؤولان به مناسبت پنجم تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر،  در مجموعه فرهنگی رفاهی باغ خاتم زاهدان، 45 تن انواع مواد مخدر غیر دارویی و روان گردان در سیستان و بلوچستان امحا شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این مراسم از موفقیت اعضای کمیته مقابله با مواد مخدر استان، در جلوگیری از ورود بیش از 220تن مواد افیونی به کشور طی یک سال گذشته خبر داد. 

سردار احمد طاهری اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر و دیگر اعضای کمیته مقابله با قاچاق مواد مخدر استان شامل مأموران مرزبانی، اداره اطلاعات، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای وظایفی که بر عهده دارند در 2 محور مقابله و پیشگیری انجام وظیفه می کنند.

وی با اشاره به محور مقابله به عنوان یکی از وظایف اصلی این کمیته اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ودیگر ارگانهای امنیتی مسئول در این کمیته در راستای برخورد با سوداگران مرگ، باندهای مافیایی و قاچاقچیان عمده مواد افیونی، طی یک سال گذشته بیش از 220 تن و 150 کیلوگرم انواع مواد افیونی را در سطح استان کشف و مانع از قاچاق آنها به عمق کشور شدند.

بیش از 7 هزار و 594 عملیات موفق پلیسی علیه قاچاقچیان طی یک سال گذشته

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این رابطه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشراف اطلاعاتی و با پشتیبانی یگان‌های تکاوری در حوزه وسیع سرزمینی سیستان و بلوچستان توانسته اند عملیات‌های بسیار موفقی انجام دهد و ضربات بسیار سنگینی به قاچاقچیان و باندهای مافیای مواد مخدر وارد کنند، به طوری که در این مدت 7 هزار و 594 عملیات انتظامی علیه قاچاقچیان  انجام شد که 198 عملیات آن توأم با درگیری مسلحانه بوده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این که در این عملیات ها 20 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر به هلاکت رسیدند و 101 باند مسلح مواد افیونی منهدم شد، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اصلی پلیس، برخورد با سر شبکه ها و سرباندهای مواد مخدر است که در این راستا 20 نفر از سر شبکه‌هایی که به عنوان عضو اصلی در حمل و جابه جایی این مواد نقش داشتند، دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

بیش از 14 هزار و 800 مجرم مواد مخدر در چنگال قانون

سردار طاهری با بیان اینکه در این عملیات ها قاچاقچیان با برخورد ضربتی و محکم انتظامی استان روبه رو شدند، خاطر نشان کرد: در این راستا 187 سلاح سبک و نیمه سنگین با 10هزار عدد مهمات جنگی کشف، 944 دستگاه خودروی سبک و سنگین که برای حمل و جابه جایی مواد مخدر از آن استفاده شده بود، در سراسر استان توقیف و همچنین 14 هزار و 851 نفر از خرده فروشان و افرادی که در جرایم مواد مخدر نقش داشتند، در این مدت دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

وی افزود: یکی دیگر از ماموریت‌های پلیس ،برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر است که با هماهنگی و حمایت دستگاه قضائی طی یک سال گذشته 5 هزار و 141 طرح مقابله ای 5 گانه با محوریت تشدید برخورد با خرده فروشان، جمع آورین معتادان متجاهر و مقابله هدفمند با قاچاقچیان و حاملان مواد مخدر در محورهای اصلی و فرعی استان اجرا که در این راستا 36 باب از اماکن و منازلی که اقدام به توزیع مواد مخدر به صورت خرده می کردند، پلمب و مجرمان آن دستگیر شدند.

طاهری با بیان این که به منظور برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، خرده‌فروشان و حتی معتادان متجاهر، طرح های جداگانه ای توسط پلیس در نقاط مختلف استان در دست اجراست، عنوان کرد: یکی از این طرح های اصلی پاک سازی نقاط آلوده شهر ها، محلات حاشیه ای و پارک ها و تفرج گاه ها از معتادان متجاهری است مستعد ارتکاب به سایر جرائم، از جمله سرقت های خرد و دست درازی به اموال شهروندان هستند که طی یک سال گذشته با همکاری دستگاه قضائی و دیگر دستگاه ها بیش از 11 هزار 237 نفر معتاد متجاهر در سطح استان جمع آوری و به مراکز باز پروری منتقل شدند.

لزوم همکاری همه دستگاه ها در ریشه کنی مواد مخدر 

سردار طاهری تاکید کرد: وقتی مشاهده می شود که ریشه بسیاری از جرایم در زمینه اعتیاد و مواد مخدر است، می‌طلبد که تمام دستگاه‌ها و نهادها پای کار بیایند و ورود کنند و وظایف و تکالیف خود را انجام دهند، چراکه پلیس و دستگاه‌های نظامی و امنیتی به تنهایی نمی‌توانند با این موضوع برخورد کنند بلکه همه دستگاه‌های متولی باید تکالیفی را که برعهده شان گذاشته اند، انجام دهند تا بتوانیم با معضل اعتیاد و مواد مخدر مقابله کنند.از باندهای موادمخدر در سیستان و بلوچستان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر در این استان ضبط شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار کرد: تقدیم بیش از چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در کشور و بیش از ۴۸۰ شهید در استان در راه مبارزه با مواد مخدر نشان از عزم و اراده ایران اسلامی برای مقابله با مواد مخدر است.

علی زندی گفت: اعتیاد از بدترین امراض بشری است و باید همانگونه که با کرونا مبارزه کردیم در این حوزه نیز مبارزه صورت گیرد و همه در این زمینه مطالبه گر شوند.

 

 

 همچنین در مراسم امحاء 45 تن مواد افیونی در زاهدان با حضور استاندار، فرمانده انتظامی استان و جمعی از مسئولان استانی از خانواه معظم شهدای مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول