اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کلینیک‌ سطح دو درمان ناباروری در لردگان دایر می‌شود

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به زودی کلینیک‌ سطح دو درمان ناباروری در شهرستان لردگان دایر می‌شود.

کلینیک‌ سطح دو درمان ناباروری در لردگان دایر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، علی احمدی در کارگاه آموزشی یک‌روزه توانمندسازی هسته‌های جمعیت باور و جمعیت یاور شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون یک کلینیک تخصصی سطح ۳ ناباروری در شهرکرد مرکز استان فعال است که در راستای مقابله با کاهش رشد جمعیت به زودی کلینیک سطح ۲ درمان ناباروری در لردگان نیز افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به گسترش علم و دانش ۹۰ تا ۹۵ درصد ناباروری‌ها قابل درمان است، افزود: همچنین همه کلینیک‌های استان به خدمات اولیه درمان ناباروری مجهز می‌شوند و کلیه اقدامات در این مراکز تحت پوشش بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی به صورت رایگان خواهد بود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به پیامدهای کاهش رشد جمعیت در جامعه گفت: بروز مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی و بهداشت و درمان از مهمترین چالش‌های کاهش جمعیت کشور خواهد بود.

وی یادآور شد: در سال‌های آینده با وجود جامعه‌ای پیر، نیازمند سراهای سالمندان هستیم، نیروی کار و مولد کاهش می‌یابد، مدارس خالی از دانش آموز می‌شود و با سیل عظیمی از بیماری‌های غیر واگیر در بیمارستان‌ها مواجه خواهیم شد.

احمدی تأکید کرد: آمار رو به افزایش سقط باید کاهش یابد.

وی بر اصلاح باورهای غلط در خصوص بارداری در جامعه تاکید کرد و گفت: فاصله بین فرزندان در زایمان‌های طبیعی ۶ ماه و در سزارین ۱۸ ماه تا یکسال تعیین شده و نیازی به ۳ تا ۵ سال فاصله بین تولدها نیست.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: برای سن باروری بانوان محدودیتی برای حداکثر سن باروری وجود ندارد و در عمده کشورهای خارجی ۷۰ تا ۵۰ درصد بارداری‌ها در سنین ۵۰ سالگی و تا یائسگی اتفاق می‌افتد.

وی در پایان گفت: امید است با حمایت بانوان و خانواده‌ها در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به سمت پویایی و رشد جمعیت در ایران اسلامی هر چه سریعتر گام برداریم.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول