اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تقویت اعتماد عمومی با اعطای جایزه به افشاکنندگان مفاسد از محل جریمه مفسدین

کارشناس ارشد مدیریت استان مرکزی معتقد است برای تقویت اعتماد عمومی باید به افشاکنندگان مفاسد از محل جریمه مفسدین متناسب با حجم و اندازه جرائم و تخلفاتی که گزارش داده می‌شود، جایزه داده شود.

تقویت اعتماد عمومی با اعطای جایزه به افشاکنندگان مفاسد از محل جریمه مفسدین

خبرگزاری فارس ‌ـ اراک؛ سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی مشکلات از سوی رسانه‌های معاند و همچنین عملکرد برخی از مدیران، مسئولین و کارکنان شاغل در دولت (سه قوه) در گذشته، سبب شده تا اعتماد بخشی از افکارعمومی جامعه در مورد کارائی نظام اداری و برخی از مسئولین کشور خدشه‌دار شود.

اگرچه تعداد مدیران ناکارآمد و به‌خصوص مدیران خائن و فاسد بسیار معدود است، اما با القائات رسانه‌های بیگانه هم اکنون عملکرد آنها به یک بهانه برای سوءاستفاده مغرضین و گلایه‌مندی سایر افراد جامعه تبدیل شده است.

حال اگر قرار باشد، اعتماد عمومی برای این بخش از افراد جامعه مجدداً احیا و تقویت شود، تسریع در انجام برخی از اقدامات ضروری است.

راهکارهای تقویت اعتماد عمومی

کارشناس ارشد مدیریت استان مرکزی در خصوص این راهکارها به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: برای افزایش اعتماد عمومی باید معاملات دولتی در تمام سطوح و در تمام بخش‌ها و همچنین  حقوق و تسهیلات پرداختی به مدیران و مسئولین، به‌ویژ مدیران سطوح عالی شفاف‌سازی شود.

احمدرضا هدایتی می‌افزاید: نرم‌افزاری نمودن تمام فعالیت‌های مالی دولت در تمام بخش‌ها و همه موضوعات و تدوین قوانین و مقررات بازدارنده، حذف قوانین زائد و موازی و رفع خلاءهای قانونی در این زمینه و همچنین سرعت بخشیدن به روند اصلاح ساختاری، سازمانی و سیستمی، با هدف حذف نقاط فسادآفرین از دیگر راهکار افزایش اعتماد عمومی است.

وی تصریح می‌کند: تقویت و کارآمدسازی سیستم بسیار مهم کنترلی و نظارتی در همه بخش‌ها و در تمام سطوح، اجرای دقیق، فوری و فراگیر قانون مدیریت تعارض منافع و حذف فوری تمام مغایرت‌ها در همه سطوح و همه دستگاه‌ها و پاکسازی سیستم اداری و به‌خصوص بخش کنترلی و نظارتی از لوث وجود افراد نفوذی، خائن، فاسد، ناکارآمد و اخلالگر نیز می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

کارشناس ارشد مدیریت استان مرکزی اعطای جایزه به افشاکنندگان مفاسد از محل جریمه مفسدین، متناسب با حجم و اندازه جرائم و تخلفاتی که گزارش داده می‌شود را نیز از دیگر راهکارهای موثر در افزایش اعتماد عمومی دانسته و می‌گوید: برخورد قاطع (اشد مجازات) و جدی (مستمر و فراگیر) با مفسدین و خائنین به ویژه مجرمین دانه‌درشت از گذشته تاکنون، اطلاع‌رسانی شفاف، واضح و به‌موقع در مورد اقدامات مربوط به مبارزه با مفاسد اقتصدی و اداری با اولویت دادن به اقدامات پیشگیرانه نظیر آموزش و فرهنگ‌سازی نیز می‌تواند در این راستا در دستور کار قرار گیرد.

امید است که موضوع مبارزه با فساد با جدیت، سرعت و دقت بیشتری در اولویت کاری مسئولین در سه قوه قرار گرفته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول