اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

فرهنگ غدیر باید به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی غدیرخم را والاترین رخداد در جهان اسلام دانست و گفت: این جشن بزرگ باید امسال پرشورتر و پررنگ‌تر از گذشته برگزار شود.

فرهنگ غدیر باید به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی در نشست مشترک بنیاد مهدویت و بنیاد بین المللی غدیر پیرامون جشن غدیر با بیان اینکه ولایت حضرت علی(ع) انتخاب و انتصاب الهی بود، اظهار کرد: عقل بشر از دریافت مقام معنوی امامت کوتاه است، از این رو عید غدیر باید بیش از پیش احیا شود و با توسعه قلمرو آن، به صورت یک فرهنگ در آید.

وی گفت: بنیاد غدیر به عنوان سیاست‌گذار و هدایت‌کننده، با هماهنگی سایر ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی جهت‌دهی معنوی و اجتماعی به برنامه‌های دهه ولایت و امامت را برعهده دارد و ضرورت دارد تا همه دستگاه‌ها به این نهاد معنوی کمک کنند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، غدیرخم را والاترین رخداد در جهان اسلام دانست و افزود: این جشن بزرگ باید امسال پرشورتر و پررنگ‌تر از گذشته برگزار شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های دهه ولایت امسال باید پرشورتر از سنوات گذشته برگزار و طرح‌هایی نظیر سفره غدیر، بازسازی واقعه غدیر و ... پررنگ‌تر اجرا شود.

نماینده‌ ولی فقیه در خراسان‌شمالی اضافه کرد: همچنین طرح اطعام خانوادگی باید از هم‌اکنون توسط رسانه‌ها تبلیغ شود تا هر کسی به اندازه نیاز خود در این ایام نذری دهد و دستگاه‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمیته امداد و سپاه نیز به عنوان متولیان طرح مواسات و همدلی در این ایام طرح‌های نذری را اجرا کنند.

وی عنوان کرد: سازمان تبلیغات و هیات‌های مذهبی باید از تمامی ظرفیت‌ها برای برگزاری ایامی معنوی و پرشور در دهه ولایت استفاده کنند و در این زمینه حساسیت بیشتری به خرج دهند.

حجت الاسلام والمسلمین  نوری افزود: پیشنهاد می‌شود جشن اصلی غدیر در میدان شهید و با محوریت مردم برگزار شود و دولت تنها در این مراسم نقش برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ولایت حضرت علی(ع) انتخاب و انتصاب الهی بود، خاطرنشان کرد: عقل بشر از دریافت مقام معنوی امامت کوتاه است، از این رو عید غدیر باید بیش از پیش احیا شود و با توسعه قلمرو آن، به صورت یک فرهنگ در آید.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول