اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

احتمال برداشت 35هزار تن گندم از مزارع مشهد

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: آغاز برداشت گندم در شهرستان مشهد شروع شده و پیش بینی می شود 35هزار تن گندم از مزارع مشهد برداشت شود.

احتمال برداشت 35هزار تن گندم از مزارع مشهد

محمد میری دیسفانی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در گفت و با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: برداشت محصول گندم آبی از11 هزار هکتار ازاراضی کشاورزی شهرستان با میانگین 4 تن درهر هکتار آغاز شده است وپیش بینی می شود بیش از 35 هزارتن گندم شهرستان مشهد تحویل سیلوهای گندم گردد.

وی گفت: امسال دولت قیمت خرید تضمینی گندم را 115 هزار ریال با احتساب جایزه به ازای هرکیلوگرم اعلام نموده است.این محصول  به صورت مستقیم برای 22 هزار نفر و بیش از 10 هزار نفر فصلی اشتغالزایی فراهم نموده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: خرید تضمینی  و ذخیره سازی گندم در شهرستان مشهد توسط سیلوی شماره ۳ جاده فریمان، سیلوی شماره ۱ طلاب، سیلوی شهدینه جاده قدیم قوچان شهرک فردوسی، کارخانه آسه آرد نیشابور بخش احمد آباد، کارخانه آرد امام رضا بخش مرکزی معین آباد انجام می گیرد و کشاورزان می توانند محصول تولیدی خود را تحویل سیلوهای گندم  دهند.

میری دیسفانی با تأکید بر اهمیت وجود امنیت غذایی در کشورگفت: مقام معظم رهبری، توجه به این بخش را مهم  و جزو اولویت‌ها می‌دانند و در شرایط کنونی بخصوص جنگ روسیه و اکراین و اهمیت غلات در دنیا ( بخصوص گندم ) تولید و خرید گندم در سالجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

وی همچنین افزود: کشاورزی علاوه بر تأثیر بسزایی که در میزان اشتغال، افزایش رشد اقتصادی و تولید ناخالص ملی دارد، در قدرت و پایداری ملی و استقلال یک کشور نیز حائز اهمیت بوده و می‌تواند قدرت چانه‌زنی یک کشور را در دنیا افزایش دهد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول