اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اقدامات جزیره‌ای پاشنه‌آشیل حوزه فرهنگ در کردستان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: اقدامات جزیره‌ای پاشنه آشیل و مشکل اصلی حوزه فرهنگ است و این می‌طلبد با تعامل و هم‌افزایی از کارهای جزیره‌ای به سمت کارهای زنجیره‌ای و زیربنایی حرکت کنیم.

اقدامات جزیره‌ای پاشنه‌آشیل حوزه فرهنگ در کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اصغر دریایی پیش از ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: تبیین و تشریح برنامه ها و اهداف فرهنگی موجب هم‌افزایی و تعامل بیشتر دستگاه‌ها و نهادهای مختلف می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت نباید متصدی حوزه فرهنگ باشد، اظهار کرد: حوزه فرهنگی باید مردمی و مردمی‌پایه شود و تا زمانی که این مهم تحقق پیدا نکند به اهداف مد نظر نمی‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: اقدامات جزیره‌ای پاشنه آشیل و مشکل اصلی حوزه فرهنگ است و این می‌طلبد با تعامل و هم‌افزایی از کارهای جزیره‌ای به سمت کارهای زنجیره‌ای و زیربنایی حرکت کنیم.

وی به اقدامات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان طی سه ماهه اخیر گریزی زد و گفت: در راستای عمق‌دهی و اثربخشی بیشتر فرهنگ در کردستان که عنوان استان فرهنگ و اصالت دارد باید به سویه‌های فرهنگی توجه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: حضرت آقا با توجه به همین سویه‌های فرهنگی کردستان را به عنوان استانی فرهنگی معرفی کردند و برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب باید نگاه خود را از نگاه کاریکاتوری به فرهنگ و هنر و بخشی از فرهنگ هنر به سمت نگاه متوازن در حوزه اعتبارات و پرداخت به موضوعات مختلف فرهنگی و هنری ببریم.

وی تصریح کرد: در طول سه ماهه اخیر اعتباراتی که در حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان‌های 10گانه استان توزیع شده در طول یکی دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: در توزیع اعتبارات همه مناطق و شهرها به صورت همزمان دیده شده و توزیع متوازن برای همه شهرستان‌ها بوده است.

دریایی در ادامه گفت: در سه ماهه امسال 85 عنوان برنامه و همایش فرهنگی در کردستان برگزار شده است.

وی تئاتر کردی سقز، جشنواره مولودی‌خوانی هه‌تاو، شمیم رضوی، موسیقی اقوام ایرانی و ... را از جمله برنامه‌های فرهنگی در کردستان ذکر کرد و افزود: جایزه هنری زنده‌یاد خلیفه میرزا آغه‌غوثی، هفته زن کرد، جایزه فاطمه اسدی، بزرگداشت امیرنظام گروسی، همایش هنری اصلاح و تربیت در زندان و...در 6 ماهه آینده برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: در حوزه قرآن نیز، امسال کردستان به نسبت سه دهه اخیر بیشترین بودجه داشته است.

وی در پایان سخنانش گفت: بازسازی نگارخانه فردوسی سنندج آغاز شده، پروژه ساخت پلاتوی سقز با یک اعتبار خوب دوباره شروع بکار کرده و پلاتوی دیواندره هم تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول