اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

راه قدردانی از شهدای هفتم تیر، اجرای عدالت در سنگر قضاوت است

پژوهشگر مسائل دینی گفت: قدردانی از خون این شهید و همه شهدای هفتم تیر و دستگاه قضائی این است که از این میراث بزرگ انقلاب حفاظت کنیم، همچنین در سنگر قضاوت موازین دقیق و عادلانه را رعایت کرده و در حوزه مسؤولیت نیز عدالت را اجرا کنیم.

راه قدردانی از شهدای هفتم تیر، اجرای عدالت در سنگر قضاوت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدحسین بهشتی‌نژاد، پژوهشگر مسائل دینی، صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در ارتباط با اسوه بودن پیغمبر اظهار کرد: حضرت امیرالمؤمنین درباره پیامبر می‌فرمایند سیره پیغمبر اعتدال، سنت پیغمبر رشد، سخن پیغمبر فصل‌الخطاب و حکم و فرمانروایی پیامبر بر اساس عدل بود؛ عدالت‌محور بودن مأموریت دستگاه قضائی کشور است و کل هستی هم بر این امر استوار است؛ هیچ عاملی به جامعه عافیت فکری و اخلاقی نمی‌دهد، جز اینکه عدالت اجرا شود.

این پژوهشگر مسائل دینی خاطرنشان کرد: امام قبل از انقلاب فرمودند من به عدل بهشتی، علم بهشتی و دین بهشتی اعتقاد دارم و این شخص جمع عقلانیت، علم و دین است؛ شهید بهشتی از بن دندان به همه باورهای مذهبی اعتقاد راسخ داشت؛ قدرت ایمان و باروهای مذهبی به خاطر محیطی بود که وی در آن پرورش یافته بود.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی در بین دو خاندان بهشتی و مدرس خاتون‌آبادی بزرگ شده بود، یادآور شد: مرحوم خاتون‌آبادی کسی بود که امام هم از محضر این عالم تحصیل کرده بود و نقل شده که یک علت احترام ویژه امام به شهید بهشتی، به دلیل قدردانی از استادش، آقای خاتون‌آبادی بود که جد مادری شهید بهشتی محسوب می‌شد.

بهشتی‌نژاد ادامه داد: شهید بهشتی از محضر اساتیدی چون میزرا علی آقای شیرازی و آیت‌الله ارباب در اصفهان و حضرت امام، علامه طباطبائی، محقق داماد و مرحوم حجت در قم بهره برد که همه در فقه، فلسفه، عرفان و حکمت متعالیه سرآمد بودند و به همین دلیل از شهید بهشتی یک قدرت عظیم علمی از همان دوران نوجوانی و جوانی را دیدیم.

این پژوهشگر مسائل دینی با اشاره به کارهای فرهنگی و مبارزاتی و همچنین مسؤولیت‌ها و کارهای شاخص شهید بهشتی بعد از انقلاب عنوان کرد: آوردن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی یکی از کارهای مهم شهید بهشتی برای انقلاب است؛ این شهید از سال ۱۳۳۰ به فکر کادرسازی برای نهضت‌های اسلامی بود.

وی ضمن تأکید بر روحیه خلاق و مولد شهید بهشتی گفت: مدرسه عالی تربیتی و قضائی قم را در سال ۵۹ پایه‌گذاری کرد که از آن به بعد تربیت قاضی و انتقال دستگاه قضای طاغوت به سمت دستگاه قضائی اسلامی را دنبال کرد و این سرمایه عظیمی که در دستگاه قضائی داریم، مرهون تلاش‌های این شهید است.

بهشتی‌نژاد در پایان تصریح کرد: قدردانی از خون این شهید و همه شهدای هفتم تیر و دستگاه قضائی این است که از این میراث بزرگ انقلاب حفاظت کرده و در سنگر قضاوت موازین دقیق و عادلانه را رعایت کنیم و در حوزه مسؤولیت نیز عدالت را اجرا کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول