اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۶ میلیون دانش‌آموز در دوره‌های تثبیت یادگیری حاضر می‌شوند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار دانش‌آموز تابستان امسال در دوره های تثبیت یادگیری برای جبران عقب ماندگی تحصیلی، در مدارس حضور خواهند یافت.

۶ میلیون دانش‌آموز در دوره‌های تثبیت یادگیری حاضر می‌شوند

به گزارش خبرنگار فارس از زنجان، اصغر باقرزاده بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه فعالیت های تابستانی دانش آموزان که در زنجان و با حضور وبیناری مسؤولان آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور برگزار شد با اشاره به اینکه ۶ میلیون دانش‌آموز تابستان امسال در دوره‌های تثبیت یادگیری حاضر می‌شوند، اظهار کرد:  یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از این دانش آموزان در مقطع ابتدایی و ۴.۵ میلیون نفر نیز در مقطع متوسطه هستند. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فعالیتهای مربوط به تثبیت یادگیری و جبران عقب ماندگی‌های تحصیلی دانش‌آموزان از هفته بعد در مدارس کشور آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اوقات و فراغت از منظر معلمان و مربیان فرصتی برای اثرگذاری بیشتر روی دانش‌آموزان و اجرای برنامه‌های خوب تربیتی است، اضافه کرد: برگزاری اردوهای یک روزه و سفرهای تربیتی و برگزاری سفرهای زیارت اولی‌ها در مناطق کمتر برخوردار از محورهای اصلی در فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان در سال‌جاری است.

باقرزاده اظهار کرد: یکی دیگر از رویکردها، مشارکت دادن استان‌ها در طراحی برنامه‌ها است که در این راستا از معاونان پرورشی استان‌ها خواسته‌ایم به فراخور و اقتضای شرایط هر منطقه و استان برنامه ریزی انجام پذیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سیاست کلی ما مشارکت حداکثری دانش‌آموزان در برنامه‌های تابستانی است، گفت: ما از نهادهای دیگر برای هر چه با کیفیت‌تر شدن فعالیت‌های تابستانی طلب یاری داریم.

وی با بیان اینکه امسال ۱۵.۵ میلیون دانش‌آموز آماده حضور در فعالیت‌های تابستانی هستند، اظهار داشت: امکانات، اعتبارات و نیروی انسانی آموزش و پرورش کفاف خدمات دهی به همه دانش آموزان را نمی‌دهد.

باقرزاده همچنین به اجرای طرح سکوی ایران قوی اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح، فرآورده‌های دانش‌آموزان در پایگا‌ه‌های تابستانی در انتهای برنامه‌ها، در مناطق مختلف به نمایش در خواهد آمد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به برنامه‌های پیش بینی شده برای اعتلا و ارتقای مربیان نیز اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها هم به صورت کشوری و هم به صورت منطقه ای برای جامعه هدف برگزار می شود.

انتهای پیام/73009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول