اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تحویل ۷هزار واحد مسکن به مددجویان بهزیستی در مازندران

معاون توانمندسازی و مسکن اداره کل بهزیستی مازندران گفت: ۷هزار مسکن در قالب طرح مسکن محرومان از سال ۸۹ تاکنون در اختیار مددجویان بهزیستی قرار گرفت.

تحویل ۷هزار واحد مسکن به مددجویان بهزیستی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، نورالدین علاءالدینی معاون توانمندسازی و مسکن اداره کل بهزیستی مازندران درباره ساخت مسکن محرومان در مازندران اظهار کرد:  تامین مسکن مددجویان بهزیستی در قالب طرح مسکن محرومان از سال ۸۹ شروع شد و تاکنون ۷هزار مسکن محرومان در قالب طرح‌ها و به شکل‌های مختلف در اختیار مددجویان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سال گذشته یک‌هزار و ۱۱۰  واحد مسکونی را در مازندران تحویل دادیم، افزود: در کنار این اقدام، تسهیل‌گری به شکل‌های مختلف ازجمله معافیت هزینه‌های آب، برق، گاز، حق انشعابات و هزینه‌های پردانه ساختمان را در دستور کار  داریم.

معاون توانمندسازی و مسکن اداره کل بهزیستی مازندران اضافه کرد: طبق تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مسکن روستایی تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک‌های بلاعوض و برای مسکن شهری کمک‌های بلاعوض در دستور کار قرار گرفته و بسیج سازندگی بسیج با پایین‌ترین قیمت به‌عنوان مجری ساخت مناز را برعهده دارد که در مجموع می‌توان گفت خدمات خوبی در حوزه مسکن به مددجویان صورت می‌گیرد.

علاءالدینی یادآور شد: طی سه چهار سال اخیر در بحث طرح مسکن دارای دو معلول سهمیه مازندران  ۵۰۰ واحد بوده که از این تعداد ۴۳۰ واحد تحویل شده و ۷۰ واحد در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: در فضای روستایی در بحث خانواده‌های روستایی ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض و ۲۰۰ میلیون وام قرض‌الحسنه و در فضای شهری ۲۰۰ میلیون تومان بلاعوض در دستور کار قرار دارد.

معاون توانمندسازی و مسکن اداره کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه امسال برنامه اصلی دولت بحث مسکن ملی است، اظهار کرد: در طرح نهضت ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان ثبت‌نام کردند اما آمار فقدان مسکن فقدان زمین ۴هزار و ۴۰۰ نفر است.

علاءالدینی ادامه داد: درحال حاضر مناسب‌ترین راه برای خانه‌دار شدن مددجویان بحث مسکن ملی است که  امسال برای یک‌ هزار نفر واگذاری داشته باشیم که انشاءلله محقق شود.

وی بیان کرد: یکی از چالش‌ها این است مددجویان سهمیه آورده ندارند که لازم است تمهیداتی برای مددجویان درنظر گرفته شود تا خانه‌دار شوند.

معاون توانمندسازی و مسکن اداره کل بهزیستی مازندران در پایان گفت: امسال در هفته بهزیستی ۲۶۲ مورد افتتاح مسکن در دستور کار داریم.

انتهای پیام /۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول