اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آزمون کنکور با حضور ۶۴ هزار داوطلب در شهرستان‌های استان تهران آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: بزرگترین ماراتن علمی کشور همزمان با سایر استان‌ها، با حضور ۶۴ هزار و ۷۵۶ داوطلب در ۳۱۵ حوزه استان تهران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شد.

آزمون کنکور با حضور ۶۴ هزار داوطلب در شهرستان‌های استان تهران آغاز شد

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران با اشاره به جزئیات کنکور سراسری ۱۴۰۱ در شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: کنکور سراسری از صبح امروز چهارشنبه ۸ تیرماه تا شنبه هفته آینده در ۳۱۵ حوزه در مدارس و دانشگاه‌های شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.

وی گفت: در کنکور سراسری ۱۴۰۱، داوطلبان در پنچ گروه هنر، علوم‌ انسانی، ریاضی، علوم‌تجربی و گروه زبان خارجی در ۴ روز به رقابت می‌پردازند.

بهرامی افزود: در شهرستانهای استان تهران ۶۴ هزار و ۷۵۷ داوطلب برای دست‌یابی به صندلی‌های خوب در دانشگاه‌های معتبر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: در کنکور سراسری ۱۴۰۱، تعداد ۴۱ هزار و ۸۵۰ نفر داوطلب زن و ۲۲ هزار و ۹۰۶ نفر داوطلب مرد با هم رقابت می‌کنند که بیش از ۶۷ درصد شرکت کنندگان در کنکور سراسری از شهرستان‌های استان تهران را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: در این رقابت علمی که در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود، شهریار با ۱۲ هزار ۳۳۹ نفر بیشترین شرکت کننده را دارد، همچنین در چهار گروه، خانم‌ها بیشتر شرکت کرده‌اند ولی در گروه ریاضی تعداد آقایان با ۵ هزار و ۴۲ نفر، از خانم ها بیشتر هستند.

وی خاطر نشان کرد: در پنچ شهرستان ری، فیروزکوه، دماوند، قرچک و پیشوا برگزاری کنکور برای داوطلبین در دانشگاه‌های پیام نور و آزاد انجام می‌شود.

بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شهرستان‌های استان تهران، ۹۰ داوطلب معلول نیز حضور دارد که شرایط حضور این عزیزان در کنکور سراسری مهیا شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول