اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

حضور ۳ هزار و ۷۱۰ داوطلب قرچک در کنکور سراسری ۱۴۰۱

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: همزمان با سراسر کشور کنکور سراسری ۱۴۰۱ در قرچک با حضور ۳ هزار و ۷۱۰ داوطلب در سه حوزه این شهرستان آغاز شد.

حضور ۳ هزار و ۷۱۰ داوطلب قرچک در کنکور سراسری ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در حاشیه بازدید از آزمون کنکور سراسری در دانشگاه پیام نور این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بزرگترین رویداد علمی کشور یا همان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در شهرستان قرچک در دو مدرسه و دانشگاه پیام نور در گروه های مختلف هنر، ریاضی و فنی، علوم انسانی، زبان خارجه و علوم تجربی برگزار می‌شود.

وی گفت: گروه ریاضی و فنی با ۴۵۲ داوطلب در دو حوزه انجام می‌شود که ۲۲۷ نفر را آقایان و ۲۲۵ نفر را خانم‌ها تشکیل می دهند که الباقی نفرات در گروههای آموزشی در دانشگاه پیام نور با یکدیگر رقابت می کنند.

 داورزنی با اشاره به داوطلبینی که در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کرده اند، افزود: ۲ هزار و ۲۲۱ نفر از شرکت کننده ها را خانم‌ها تشکیل می دهند، و الباقی شرکت کننده ها آقا هستند و بیشترین شرکت کننده در گروه علوم تجربی می باشد که یک هزار و ۱۷۰ نفر داوطلب حضور دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک بیان کرد: در حال حاضر در کشور بیش از یک میلیون نفر با هم رقابت می کنند که هدف آنها قبولی در دانشگاه های دولتی خوب، کسب رشته های تاپ و عالی دانشگاه ها از قبیل رشته های پزشکی، مهندسی، حقوق، دانشگاه فرهنگیان است.

داورزنی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در کنکور سراسری ۱۴۰۱شهرستان قرچک، ۴ معلول و ۶ چپ دست حضور دارند.

 وی در پایان گفت: به داوطلبان توصیه می کنم که پروتکل های بهداشتی را در حوزه های برگزاری کنکور رعایت کرده و از خانواده‌ها می خواهم تا در مقابل محل برگزاری آزمون های سراسری تجمع نکنند تا سکوت محل برگزاری آزمون رعایت شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول