اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور 10 درصد افزایش یافت

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: با لحاظ تاسیسات اقتصادی دریاپایه در دولت سیزدهم ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور در سه ماهه امسال با افزایش 10 درصدی به بیش از 51 میلیون تن افزایش یافت.

ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور 10 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن بیک محمدلو معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: در راستای سیاست دولت برای توسعه اقتصاد دریاپایه در استان بوشهر نیز توجه به بنادر کوچک به صورت ویژه دنبال می‌‎شود.

وی گفت: برای این استان همچنین اختصاص سوخت یارانه‌ای برای سوخت سفرهای گردشگری با هدف ارتقاء سفرها برای جام جهانی قطر محقق شده تا از این رویداد جهانی بهره‌‎برداری لازم انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور ادامه داد: برای تحقق موضوع یاد شده شناورهایی در دستور کار است و داوطلبانی نیز از اقصی نقاط جهان شناورهایی برای فعالیت در محور بوشهر- قطر معرفی کردند.

محمدلو اضافه کرد: با لحاظ تاسیسات اقتصادی دریاپایه در دولت سیزدهم ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور در سه ماهه امسال با افزایش10 درصدی به بیش از 51 میلیون تن افزایش یافت.

مهدی نورایی نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی سازمان بنادر نیز گفت: دولت سیزدهم به دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور برای پیشرفت اقتصادی کشور و تعالی ظرفیت‌های موجود است.

وی افزود: در این راستا ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه دریانوردی و اقتصاد ناظر بر این حوزه تمهیدات ویژه‎ای اندیشیده شده است.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی سازمان بنادر ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی نیز بر اساسی وظایفی که دارد مرتب با پیگیری سازمان بنادر استفاده از ظرفیت‌های موجود و توسعه آن است.

نورایی افزود: استان بوشهر نیز در این حوزه با توجه به سابقه تاریخی خود در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور نقش مهم ویژه‌ای دارد که سازمان بنادر با توجه به این جایگاه نگاه ویژه‌ای به توسعه بنادر استان بوشهر معطوف کرده است تا ظرفیت بندر بوشهر به عنوان راس این بنادر به 15 میلیون تن در سال افزایش پیدا کند.

وی ابراز کرد: در همین راستا نشست خوبی نیز به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد که تصمیم‌های خوبی نیز برای استان بوشهر به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول