اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ساخت ۵۰۰ هکتار گلخانه تا سال ۱۴۰4 در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در نظر داریم تا پایان سال ۱۴۰۴ سطح گلخانه‌های استان را به ۵۰۰ هکتار برسانیم که در این صورت تولید و بهره‌برداری از آب و خاک افزایش پیدا می‌کند.

ساخت ۵۰۰ هکتار گلخانه تا سال ۱۴۰4 در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۴۱ هکتار گلخانه در استان در حال بهره‌برداری است، گفت: ۳۰ هکتار گلخانه در حال ساخت در استان وجود دارد و با توجه به درخواست‌ها ۳۰ هکتار دیگر تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید‌.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با ساخت این گلخانه‌ها سطح گلخانه‌ها تا پایان سال ۱۰۰ هکتار می‌شود، افزود: در نظر داریم تا پایان سال ۱۴۰۴ سطح گلخانه‌های استان را به ۵۰۰ هکتار برسانیم که در این صورت تولید و بهره‌برداری از آب و خاک افزایش پیدا می‌کند.

وی به برگزاری همایش گلخانه‌‌داران استان در ۱۴ و ۱۵ تیرماه اشاره کرد و اظهار داشت: این همایش به میزبانی شهرستان بروجن با حضور مهمانان ویژه کشوری و مهندسان و مدیران ارشد استانی برگزار می‌شود و قرار است مسایل تئوریک گلخانه‌ای بازگو شود و بازدید از گلخانه‌ها برنامه روز دوم این همایش است.

برزگر در پایان گفت: کنکاش مسائل روز در خصوص کنترل کیفی و سلامت محصولات و احداث سازه‌ها، اشتراک‌گذاری دانش و اطلاعات، ایجاد تنوع در محصولات و تبیین ضرورت چند کشت به منظور توسعه گلخانه‌ها در نیمه‌شرقی استان و ورود محصولات تولیدی استان در بازارهای جهانی از اهداف برگزاری این همایش است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول