اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما به دنبال گرمای زودرس تابستانی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه گرمای زودرس تابستانی سبب افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما شده است، گفت: استقرار الگوی گرم تابستانی همراه با افزایش ۲ تا ۳ درجه دما در سطح استان تا روز شنبه ادامه دارد.

افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما به دنبال گرمای زودرس تابستانی

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: استقرار الگوی گرم تابستانی همراه با افزایش ۲ تا ۳ درجه دما در سطح استان تا روز شنبه ادامه دارد.

وی افزود: از روز یکشنبه تا سه‌شنبه کاهش محسوس دما، وزش باد و خیزش گرد و خاک در اکثر مناطق استان همراه با ایجاد تنش دمایی در محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود و رعایت الزامات ایمنی، حفاظت از محصولات کشاورزی، گلخانه‌ای و واحدهای دام و طیور در برابر تغییرات دمایی توصیه می‌شود.

شیشه‌فروش با اشاره به ناهنجاری‌های اقلیمی گفت: هفته گذشته شاهد اُفت دما در مناطق غربی استان بودیم که سبب سرمازدگی محصولات کشاورزی شد در حالی که در شرق استان دمای هوا ۲ درجه بالاتر از حد نرمال بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه فروردینی را پشت سر گذاشتیم که بارش مؤثری نداشته‌ایم، ادامه داد: در فصل بهار شاهد کاهش ۹۰ درصدی بارش نسبت به میانگین بلندمدت در استان بودیم.

وی با بیان اینکه گرمای زودرس تابستانی سبب افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما شده است، عنوان کرد: استمرار خشکسالی و خشکی رودخانه زاینده‌رود، گرمای هوا و وزش بادهای گرم و کاهش بارندگی و خیزش کانون‌های گرد و غبار رخ داده و سبب شده اثرات خشکسالی تشدید شود و قنوات و چاه‌ها خشک و کم آب شوند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه مناطق عشایری و بیش از ۳۰۰ روستا در استان با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: خشکسالی بر فضای سبز نیز اثر گذاشته است و گرمای هوا و تنش آبی سبب شده بخشی از درختان خشک شوند و شاهد خزان درختان در تابستان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه آبفا مکلف شده برنامه مهندسی فنی در جهت پیشگیری از ایجاد تنش آب شرب ایجاد کند، اضافه کرد: آبرسانی سیار در مناطقی که مشکل آب دارند به آبفا توصیه شد و مقرر شد ادارات و دستگاه‌ها تا ۲۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شهرداری‌ها آبیاری فضای سبز باید از آب شرب جدا و روش‌های نوین آبیاری را اجرا کنند، خاطرنشان کرد: آبیاری شبانه، جلوگیری از پرت آب توسط آبفا مورد تأکید قرار گرفت و استفاده از روش‌های مصرف بهینه آب در همه بخش‌ها ابلاغ شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول