اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امام جمعه سیریک: خانواده‌ها فرهنگ ازدواج آسان را توسعه دهند

امام جمعه سیریک گفت: خانواده‌ها باید با کنار گذاشتن آداب و رسوم اضافی فرهنگ ازدواج آسان را در جامعه ترویج کنند.

امام جمعه سیریک: خانواده‌ها فرهنگ ازدواج آسان را توسعه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، حجت الاسلام محسن سالاری ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سیریک اظهار داشت: داشتن تقوا مشروط به عملکرد مومنانه است.

وی افزود: تقوا فقط به زبان نیست بلکه باید در عمل خود را نمایان کند و انسان اهل تقوا همواره در کارهای خود میانه‌روی کرده و جنبه اعتدال را رعایت می‌کند.

امام جمعه سیریک تصریح کرد: یکی از درس‌های حج، ساده زیستی و باید توجه داشت که ملاک برتری هر فرد نوع و برند لباس او نیست بلکه تقوا در گفتار و عملکرد مومنانه انسان ملاک برتری است.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: در یک حکومت اسلامی خانواده رکن اصلی است و جایگاه زن در خانواده همانند نخ تسبیح است که همه را بهم وصل می‌کند.

وی ادامه داد: از این رو تنها راه نابودی یک خانواده تضعیف زن است و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب با ترویج فرهنگ غرب، فساد، خیانت و تولید فیلم‌هایی که بدآموزی سر لوحه آن‌ها است در پی نابودی خانواده‌ها هستند.

خطیب جمعه سیریک اضافه کرد:  از خیرین مدرسه‌ساز و مسجدساز تقاضامندیم رویه امورات خیریه خود را به سمت و سوی ازدواج آسان ببرند و کمک‌کار جوانان باشند.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: جوان‌ها وجه اشتراک بین خود و همسرشان را اعتقاد راسخ و تقوای الهی قرار دهند و با توکل به خداوند، ساده زیستی را از بین تمام تجملات برای خود انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید با کنار زدن رسم‌های اضافی  مسیر وصلت جوانان را هموار و تسهیل کنند.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول