اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

۱۶ سال عقب ماندگی استان ایلام از توسعه باید جبران شود

استاندار ایلام گفت: استان ایلام به واسطه هشت سال جنگ و هشت سال بازسازی به مدت ۱۶ سال از قافله توسعه کشور عقب افتاده است که بایست با کار و تلاش جهادی و شبانه روز مسئولان استانی و همت و توجه ویژه مسئولان کشوری جبران شود.

۱۶ سال عقب ماندگی استان ایلام از توسعه باید جبران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در جلسه شورای اداری استان که با حضور آیت‌الله اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان و مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجت الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، نمایندگان شورای ادارای و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سالن آمفی تئاتر فنی و حرفه‌ای ایلام برگزار شد با اشاره به سالروز حماسه آزاد سازی مهران گفت: مهران که در روزگاری به دست دشمن بعثی افتاده بود امروزه به عنوان دروازه عتبات عالیات شناخته شده است. 

وی افزود: استان ایلام به واسطه ۸ سال جنگ و هشت سال بازسازی به مدت ۱۶ سال از توسعه کشور عقب افتاده که با تلاش و کار جهادی شبانه روز مسئولان استانی و همت و توجه ویژه مسئولان کشوری بایستی جبران شود.

استاندار ایلام با در پیش رو بودن کنگره عظیم اربعین حسینی بیان کرد: اربعین آبروی اسلام و نظام و یک کنگره جهانی است و یکی از برنامه‌های راهبردی کوتاه مدت موضوع اربعین است.

بهرام‌نیا گفت: استان ایلام مردمی غیور و متدین را در خود جای داده که مصداق آن سه هزار شهید والا مقام و مقدسی است که خون خود را برای اعتلای دین جاری کرده‌اند. 

وی افزود: مبنای دولت کار و کرامت عدالت محوری و توجه خاص به استان‌های کمتر توسعه یافته است که امروزه استان ایلام از شمال تا جنوب به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

استاندار ایلام اظافه کرد: در جریان سفرها اعتبار خوبی برای هر شهرستان تخصیص داده شده و پس از پایان سفرهای شهرستانی ۴ اولویت مهم اربعین، پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، معیشت و سفره مردم و ایجاد اشتغال و مسکن ملی را هدف گذاری کرده‌ایم که باید نصب العین مدیران قرار بگیرد. 

بهرام‌نیا به موضوع جذب اعتبارات اشاره کرد و گفت: علاوه بر اعتبارات سفر ریاست جمهوری با رایزنی‌های انجام گرفته مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان طی هفت ماه به اعتبارات استان ایلام اضافه شد.

وی در پایان به نقش محوری روحانیت در همدلی بین مردم و مسئولان اشاره کرد و گفت: نقش روحانیت در دیگر عرصه‌ها از جمله دفاع مقدس برجسته بوده و شهدای روحانی در همه عرصه‌های سخت همچون دفاع مقدس، جنگ‌های اعتقادی و مبارزه با طاغوت روحانیت در خط اول بوده‌اند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول