اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جهاد آبرسانی گسترده‌ترین پروژه آبفا برای تأمین آب پایدار روستاها

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه روستاها با توجه به خشکسالی‌های اتفاق افتاده دچار بحران آبی بودند،گفت: می‌طلبید طرح جدیدی برای روستاها در نظر گرفته شود که پروژه‌ای در قالب جهاد آب‌رسانی شروع شد و از گسترده‌ترین طرح‌هایی است که تاکنون داشتیم.

جهاد آبرسانی گسترده‌ترین پروژه آبفا برای تأمین آب پایدار روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مدیر جدید آبفای اصفهان با بیان اینکه وضعیت بارندگی امسال نسبت به بارندگی بلندمدت ۲۶ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: امسال دومین سال است که بحران شدید کم‌آبی را در کشور داریم و برای برنامه‌ریزی جهت گذر از شرایط خشکسالی باید برنامه‌های جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای عبور از خشکسالی کارهای زیادی شروع شده، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که با آن دست به گریبان بودیم، تعطیلی پروژه‌ها بود که به دلیل عدم تخصیص اعتبار متوقف شده بود و در حوزه شرب، کشاورزی و صنعت با مشکل روبرو بودیم و حتی در شهرهای بزرگ و کوچک با تانکر آبرسانی می‌شد.

جعفری با بیان اینکه پروژه‌های ویژه‌ای تعریف کردیم تا همه پتانسیل وزارت نیرو به این سمت برود که در کم‌ترین زمان ممکن انجام شود، گفت:امروز اکثر پروژه‌ها فعال شدند و دارند پیش می‌روند.

مدیر عامل شرکت  آب و فاضلاب کشور با اشاره به این که در سال های اخیر آبرسانی با تانکر در مناطق مختلف از جمله هفت هزار روستا انجام می گرفته است تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با اجرای طرح جهاد آبرسانی، پروژه تامین آب آشامیدنی پایدار و دائم به هفت هزار روستا با مشارکت سپاه پاسداران و سه هزار روستا با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است و در مجموع بالغ بر ۱۰ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: چنانچه قطعی آب احتمالی و موقت در برخی نقاط رخ دهد به دلیل حوادث و مشکلات شبکه آب است و در زمان کوتاهی رفع خواهد شد.

جعفری اضافه کرد: با وجود افزایش شدید دمای هوا امیدواریم با تمهیدات اتخاذ شده، امسال قطعی شبکه آب در هیچ نقطه‌ای از ایران نداشته باشیم.

هاشم امینی، مدیرعامل سابق آب و فاضلاب اصفهان و معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاصلاب کشور  نیز بیان کرد: این شرکت بیش از ۵۵ سال قدمت دارد، در بدو ورود شرایط سختی برای آبرسانی داشتیم و اولین روزهایی بود که زاینده‌رود داشت خشک می‌شد که آن زمان ۳ میلیون متر مکعب کمبود داشتیم ولی این کمبود آب باعث شد همکاران در آبفای استان اقدامات خوبی را در حوزه‌های مختلف به خصوص توزیع آب انجام دهند تا تابستان‌های خوبی داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه همکاران سعی کردند با خرد جمعی بحران‌ها را سپری کنند، گفت: سال ۸۹، ۸۳ شهر را تحت پوشش داشتیم که الان ۱۰۰ شهر شده است، بعد از یکپارچه‌سازی نیز ۹۴۸ روستا اضافه شد.

امینی از اقدامات انجام شده در آبفای اصفهان به افزایش ظرفیت مخازن، استفاده از ظرفیت پساب، افزایش تعداد تصفیه‌خانه‌ها اشاره کرد و توضیح داد: در این سال‌ها ۴ هزار و ۶۶ کیلومتر لوله‌گذاری آب و ۳ هزار و ۷۱ کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب انجام شده و همچنین از تصفیه‌خانه باباشیخ علی تا نایین با سامانه و هوشمند کنترل می‌شود.

شرکت آبفای اصفهان، پیشرو در صنعت

حسین اکبریان با بیان اینکه آب و فاضلاب استان اصفهان یکی از شرکت‌های قدیمی آب و فاضلاب کشور است که سرمایه انسانی بزرگی دارد، بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت آب و فاضلاب در تمامی زمینه‌ها و زبانزد تمام صنعت است.

وی با اشاره به توجه ویژه به فرسودگی شبکه فاضلاب اصفهان گفت: توزیع عدالت‌محور با نگاه به مناطق محروم از مواردی است که باید به آن توجه شود و در سه شهرستان شروع شده تا در روستاها آب پایدار ایجاد کنیم.

اکبریان با بیان اینکه باید به جایگاه پساب توجه ویژه شود، بیان کرد: آبفای اصفهان پیشرو در جایگزینی پساب در صنایع است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۴/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول