اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آزادسازی و پیاده‌روسازی اطراف برج قابوس به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهردار گنبدکاووس گفت: آزادسازی و پیاده‌روسازی اطراف برج قابوس در حفظ و نگهداری این اثر باستانی خاص و جذب گردشگر که مورد توجه یونسکو و مردم کشورهای جهان است به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آزادسازی و پیاده‌روسازی اطراف برج قابوس به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدعلی‌اصغر موسوی امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گنبدکاووس به مناسبت روز گنبدکاووس اظهار کرد: گنبدکاووس ظرفیت های خوبی مانند برج آجری جهان، مجموعه سوارکاری، رشته ورزشی والیبال به عنوان پایتخت والیبال کشور و غیره در راستای توسعه و پیشرفت شهر و جذب گردشگر دارد. 

وی گفت: گنبدکاووس قطب فرهنگی در شرق کشور و دارای معماری اسلامی در سده‌های گذشته بوده و تلاش داریم تا با تخصیص اعتبارات ملی بتوانیم این شهر با پیشینه فرهنگی و معماری اسلامی را به جایگاه واقعی خود یعنی دوران طلایی سده چهارم و پنجم برسانیم.

شهردار گنبدکاووس خاطرنشان کرد: برای باز شده گره‌های ترافیکی در شهر نیز دو مشاور انتخاب کردیم تا در نقاط پرتردد تقاطع و دوربرگردان غیرهمسطح احداث کنیم.

موسوی ادامه داد: میدان بسیج و میدان امام علی(ع) در دو ورودی شهر از سمت مینودشت و آزادشهر از نقاط پرتردد است و احداث آن از پایان تابستان آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال در بودجه شهرداری مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای احداث این تقاطع‌ها و دوربرگردان غیرهمسطح در مسیر بلوار صیاد شیرازی در نظر گرفته شده است.

شهردار گنبدکاووس بیان کرد: به مناسبت روز‌ گنبدکاووس به مدت پنج شب از شب گذشته جشن روز گنبدکاووس در‌ محوطه برج قابوس برگزار می‌شود و در راستای هدف مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر برای ایجاد نشاط و شادابی بین مردم عزیز این جشن ها در تابستان ادامه خواهد داشت.

موسوی ابراز کرد: آزادسازی و پیاده‌روسازی اطراف برج قابوس در راستای حفظ و نگهداری این اثر ارزشمند و باستانی که مورد توجه یونسکو و مردم کشورهای جهان بوده و در جذب گردشگر نقش بسزایی دارد به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/۲۳۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول