اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دستور رئیس جمهور برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی در شورای راهبری دانش‌بنیان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در اولین جلسه شورای راهبری دانش‌بنیان، رئیس جمهور از سازمان برنامه و بودجه خواست تا به فوریت، مراحل قانونی افزایش سرمایه صندوق نوآوری را که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان و قانون بودجه ۱۴۰۱نیز به آن اشاره شده است، در دستور کار خود قرار دهد.

دستور رئیس جمهور برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی در شورای راهبری دانش‌بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، با اعلام این خبر و با اشاره به تشکیل نخستین جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان در عصر روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهوری، گفت: در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام ‌گرفته در راستای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان ارائه و یکی از مهم‌ترین مباحثی که در این میان مطرح شد و آیت‌الله رییسی نیز بر آن تاکید بسیار کردند، مسئله لزوم افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان مهمترین نهاد تامین مالی زیست‌بوم فناوری در کشور بود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: در این جلسه رییس جمهوری با توجه به نامگذاری سال جاری به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین»، به اهتمام دولت سیزدهم در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از شرکت‌های فعال در زیست‌بوم نوآوری کشور اشاره و بر این نکته تاکید کردند که سرمایه کنونی صندوق نوآوری پاسخگوی نیازهای فزاینده شرکت‌های دانش بنیان نیست و با عبور تعداد شرکت‌های دانش بنیان از مرز ٦٨٠٠ شرکت، لازم است سرمایه صندوق افزایش یابد.
وی همچنین بیان کرد: در این جلسه دکتر رییسی از سازمان برنامه و بودجه خواستند تا به فوریت و جدیت نسبت به افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام کند. 
وحدت ادامه داد: لزوم افزایش سرمایه صندوق نیز سال گذشته توسط مجلس شورای اسلامی، هم در قانون جهش تولید دانش‌بنیان و هم در قانون بودجه کشور به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول