اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

یزد، استان معین در طرح شبکه ملی ازدواج شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد: یزد به عنوان استان معین شبکه ملی ازدواج انتخاب شده و دبیرخانه شبکه ترویج ازدواج هم در اداره کل ورزش و جوانان تشکیل شده است.

یزد، استان معین در طرح شبکه ملی ازدواج شد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد،‌ علیرضا پورسلمان پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اعضای سازمان‌های مردمی نهاد استان، اظهار کرد: این نشست با هدف ترغیب و تشویق سمن‌های فعال در حوزه‌های مختلف برگزار و دغدغه‌ها و مشکلات آنان در این نشست مطرح شد. ما به دنبال تکثیر سمن‌ها به عنوان بازوان اجرایی و حلقه‌های میانی هستیم چرا که این سمن‌ها می‌توانند به دولت کمک کرده و در حل دغدغه‌های استان فعال باشند.

وی افزود: جنگ را همین جوانان اداره کرده و پس از آن نیز به مدیریت سازندگی و تهدید و تحریم پرداخته و در حال حاضر نیز می‌توانند در حوزه دانش بنیان و خانواده و ازدواج و جمعیت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، در خط مقدم قرار داشته و کشور را از این وضعیت نجات دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد ساماندهی امور جوانان را از اهداف اصلی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و گفت: یزد به عنوان استان معین در شبکه ملی ازدواج انتخاب شده و کار‌های بسیاری خوبی در این زمینه انجام گرفته است.

پورسلمان تصریح کرد: دبیرخانه شبکه ترویج ازدواج در اداره کل ورزش و جوانان استان شکل گرفته و شرح وظایف را از دستگاه‌های مرتبط گرفته و بر اساس این شرح وظایف به فعالیت در حوزه ازدواج می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد:‌ تعداد سمن‌های شناخته شده استان را ۸۲ عنوان کرد و ادامه داد: البته برخی از این سمن‌ها فعال نیستند که درصدد هستیم آن‌ها را به فعالیت بازگردانیم. در استان یزد باید هزار سمن فعال داشته باشیم چرا که آن‌ها می‌توانند به ما کمک کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد درباره خدمات ارائه شده به سمن‌ها گفت: برنامه‌هایی را در طول سال برای اجرا به سمن‌ها واگذار می‌کنیم و از فعالیت‌های آن‌ها نیز حمایت مادی و معنوی خواهیم داشت.

پورسلمان از جشن بزرگ زیباترین پیوند با حضور ۵۵ زوج جوان، پویش ازدواج با همراهی خیران، پویش تامین جهیزیه، اهدای تخصص و وقت، مشاوره‌های رایگان قبل و بعد از ازدواج، پویش مشارکت مردمی از زیرزمین خانه‌ها تا خانه بخت، برگزاری همایش بزرگ فعالان ازدواج، رونمایی از طرح شبکه ملی سمن‌های فعال در حوزه ازدواج و خانواده، رونمایی از طرح تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای حوزه ازدواج و ... به عنوان بخشی از برنامه‌های هفته ازدواج استان یاد کرد.

وی وضعیت ازدواج در استان را مطلوب توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه ازدواج در دو سال اخیر آسانتر شده است، آمار‌ها نیز در استان وضعیت خوبی را نشان می‌دهد، اما از سوی دیگر شاهد افزایش طلاق هم هستیم که به وسیله برنامه‌های طرح سامان خانواده تلاش می‌کنیم این آمار کاهش یابد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول