اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

راه‌اندازی کمپ چند جانبه ترک اعتیاد در مازندران

استاندار مازندران با اعلام اینکه آمار معتادان به مواد مخدر در مازندران رو به افزایش است، افزود: سردار مومنی در سفر به مازندران پیشنهاد کردند تا پروژه احداث کمپ چند جانبه ترک اعتیاد در مازندران توسط سپاه کربلا انجام شود.

راه‌اندازی کمپ چند جانبه ترک اعتیاد در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ظهر امروز سیدمحمود حسینی‌پور در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی توسعه استان نظارت بر عملکرد مدیران را از وظایف سازمان بازرسی دانست و اظهار کرد: سازمان بازرسی در مقابل فساد مدیران کوتاه نیاید اما در جاهایی که منافع عمومی دخالت دارد باید برای توسعه استان ملاحظات و مصالح را مد نظر قرار دهد.

استاندار مازندران با بیان اینکه نظارت جزء لاینفک مراحل اداری است، افزود: مدیریت و نظارت دو موضوع عمده‌ای است که مانع توسعه استان شده است.

وی پیگیری ماموریت‌های اداری را از وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: کشور در جنگ تمام عیار است؛ برای حل مشکلات مردم و خدمات موثر باید کمک حال مدیران استان باشیم.

*دستگاه نظارتی پاشنه آشیل دستگاه‌های اجرایی

حسینی‌پور با احترام به وظایف قانونی سازمان بازرسی در مازندران، یادآور شد: برای توسعه استان نظارت محیط زیست باید پیوست پروژه شود، اما مجموعه دستگاه‌های نظارتی در بعضی جاها پاشنه آشیل دستگاه‌های اجرایی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه جلوی توسعه استان نباید گرفته شود، ادامه داد: برای توسعه مازندران لازم است روستاها هم پیشرفت کنند این موضوع با رعایت مسائل قانونی و مصالح عمومی باید انجام شود.

استاندار مازندران توسعه استان را منوط به تعامل بین مدیران دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: بسیاری از پروژه‌های استان خوابیده است؛ مشکل اصلی آن استعلام زیست محیطی یا قوانین دستگاه‌های نظارتی است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه کارگروه‌های توسعه استان سوری و مجازی دنبال می‌شود، گفت: وقتی کارگروهی تشکیل می‌شود باید پیوست آن گزارش و صورت جلسه باشد.

حسینی‌پور استفاده از املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی را دستور کار دیگر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعلام کرد و گفت: مازندران به دلیل نداشتن مکان مناسب برای کمپ چندجانبه به منظور بازپروری معتادان از مازایای ستاد مبارزه با موادمخدر محروم مانده است.

وی با اعلام اینکه آمار معتادان به مواد مخدر در مازندران رو به افزایش است، افزود: سردار مومنی در سفر به مازندران پیشنهاد کردند تا پروژه احداث کمپ چند جانبه در مازندران توسط سپاه کربلا انجام شود.

استاندار مازندران ساختمان جهاد کشاورزی که در بابل بدون مصرف بوده است را از لحاظ سازه‌ای مکان مناسب برای دوران قرنطینه معتادانی که دوران پاکی را می‌گذرانند دانست و افزود: بودجه‌ای که ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در نظر گرفت همه استان‌ها از آن بهره‌مند شدند. اگر تا ۲۰ روز آینده ساختمان این کمپ مشخص نشود اعتبار این بخش از استان گرفته خواهد شد.

* انحراف ۱۵ میلیارد تومان در اشتغال روستایی

«عباس فتح‌الله‌پور» رئیس سازمان برنامه‌ریزی مازندران نیز در اعلام گزارش از قانون حمایت از توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان، اظهار کرد: ۴ هزار و ۶۳۲ طرح به مبلغ ۵۳۴ میلیارد تومان از تسهیلات بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید در استان استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه از کل طرح‌های اشتغال‌زایی ۴ هزار و ۶۰۹ طرح توسط بانک‌های عامل تسهیلات دریافت کردند، افزود: از ۴ هزار طرح سرشماری شده ۲ هزار و ۸۶ طرح حمایتی مربوط به کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید بود که ۲ هزار طرح با اعتباری بالغ بر۸۹ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

فتح‌الله پور با اعلام اینکه از ۴ هزار طرح سرشماری شده از سامانه کارا ۹۲ درصد طرح‌ها اجرا شد، تصریح کرد: ۲۹۵ طرح بالغ بر۱۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت شد اما برای تولید و اشتغال هزینه نشد این موضوع باید در کارگروه رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان مازندران خاطرنشان کرد: بیشترین طرح‌هایی که از تسهیلات حمایتی استفاده کردند متعلق به پرورش دام سبک، طیور، محصولات گلخانه‌ای و ۸۶ طرح نیز برای صنایع تبدیلی بوده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۶/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول