اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید جباراف بر تعیین جایزه بین‌المللی برای توسعه گردشگری در فضای همسود

رئیس جمهور قرقیزستان در چارچوب جشن « قره کول، پایتخت فرهنگی کشورهای مستقل مشترک المنافع» در سال 2022 به ضرورت ایجاد جایزه بین المللی برای توسعه گردشگری کشورهای عضو همسود اشاره کرد.

تاکید

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس،  «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در چارچوب برنامه بین المللی «کاراکول؛ پایتخت فرهنگی کشورهای مستقل مشترک المنافع در سال 2022»  با «میخائیل شویدکوی» نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای همکاری‌های فرهنگی بین المللی دیدار کرد.

در این دیدار « آناتولی ایکسانوف » مدیر اجرایی بنیاد همکاری‌های بشردوستانه کشورهای عضو مشترک المنافع و « بکتجان ژوماخانوف » معاون رئیس کمیته اجرایی کشورهای همسود و «شادوردی مردوف» سفیر ترکمنستان در بیشکک نیز حضور داشتند.

رئیس جمهور قرقیزستان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، افتتاح این جشن را به مناسبت اعلام شهر کاراکول به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای مشترک المنافع در سال 2022 به همگان تبریک گفت.

وی گفت: سال 2022 به عنوان سال هنر مردمی و میراث فرهنگی در کشورهای مستقل مشترک المنافع اعلام شده است و برگزاری رویداد امروز در قرقیزستان از اهمیت بالایی برای این کشور برخوردار است

جباراف اظهار داشت که در طول 30 سال از تاریخ کشورهای همسود، گفت و گوی فرهنگی نقش مهم خود را در ایجاد و حفظ ارزش‌های مشترک انسان دوستانه مردمان کشورهای مشترک المنافع ایجاد کرده است. تشکیل فضای مشترک فرهنگی و بشردوستانه یکی از اولویت‌های اصلی CIS است.

وی ادامه داد: توجه به این نکته خوشحال کننده است که همکاری فرهنگی در فضای کشورهای همسود به مرزهای جدیدی می‌رسد و مسیرها و اشکال جدیدتری را در بر می‌گیرد. کنفرانس‌ها، جشنواره‌های تئاتر و موسیقی، انجمن‌های فیلم و سایر پروژه‌هایی که در کشورهای مشترک المنافع برگزار می‌شوند به ایجاد پیوندهای خلاقانه جدید کمک می‌کنند.

رئیس جمهور قرقیزستان بر آمادگی خود تاکید کرد تا با شرکای خود در کشورهای مستقل مشترک المنافع و سایر شرکت کنندگان به طور موثر و هدفمند همکاری کند تا فرهنگ، گردشگری و ورزش به عوامل کلیدی در توسعه همکاری‌های چندجانبه تبدیل شوند.

جباراف به ضرورت ایجاد جایزه بین المللی برای توسعه گردشگری کشورهای عضو همسود اشاره کرد که به تقویت ارتباطات فرهنگی و بشردوستانه بین کشورهای عضو این سازمان کمک می‌کند.

شویدکوی به نوبه خود از استقبال گرم تشکر کرد و سلام رئیس جمهور روسیه را ابلاغ کرد.

وی خاطرنشان کرد که روسیه و قرقیزستان نه تنها از طریق روابط نزدیک فرهنگی، بلکه از طریق روابط سیاسی و اقتصادی نیز به هم مرتبط هستند که برای روسیه بسیار مهم است. همکاری‌های دوجانبه ویژگی تاریخی خاصی دارد.

نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت: کاراکول شهر شگفت انگیزی است که گواه تلفیق فرهنگ‌ها و اقوام مختلف است.

مدیر اجرایی بنیاد همکاری‌های بشردوستانه کشورهای عضو مشترک المنافع در این باره گفت: ذکر این نکته خوشحال کننده است که قرقیزستان جایگاه ویژه‌ای در فعالیت‌های مختلف دارد، زیرا اکثر پروژه‌هایی که همه کشورهای مشترک المنافع به آن علاقه دارند، متعلق به قرقیزستان است. این نشان دهنده علاقه مردم قرقیزستان به تاریخ جهانی، فرهنگ و درک متقابل است.

معاون رئیس کمیته اجرایی کشورهای همسود از پیشنهاد قرقیزستان برای ضرورت جایزه همسود برای توسعه گردشگری در کشورهای عضو سازمان حمایت کرد.

سفیر ترکمنستان در بیشکک همچنین بر طبیعت و فرهنگ غنی قرقیزستان تاکید کرد. 

در خاتمه، طرفین علاقه خود را برای ادامه بیشتر توسعه فعالیت و تقویت همکاری‌های متقابل سودمند در حوزه فرهنگی و بشردوستانه ابراز داشتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول