اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تجهیز جت‌های نظامی عراق توسط شرکت «نورثروپ گرومن»

پنتاگون از عقد قراردادی با نیروی هوایی عراق جهت تجهیز شماری از جت‌های نظامی، ترابری این کشور خبر داد.

تجهیز جت‌های نظامی عراق توسط شرکت «نورثروپ گرومن»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از تجهیز و به‌روزرسانی ناوگان  هواپیماهای نظامی، ترابری عراق خبر داد.

وبگاه «پنتاگون» به تازگی در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد که شرکت «نورثروپ گرومن» در تگزاس با قراردادی حدود ۱۳ میلیون دلار قصد پشتیبانی از ناوگان هواپیماهای «سی-۱۷۲» و «سی-۲۰۸ » عراق را دارد.

این هواپیماهای نظامی در پایگاه هوایی «سرتیپ علی فلیح» در  عراق هستند. عملیات تجهیر و به روز رسانی این هواپیماها در این  پایگاه هوایی انجام خواهد شد و انتظار می‌رود تا ژوئن ۲۰۲۳ تکمیل شود.

این در حالی است که چندی قبل رسانه‌ها از زمین گیر شدن ناوگان جنگنده‌های «اف-۱۶» عراق خبر دادند. شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین»  اعلام کرد که به دلایل امنیتی خدمه آمریکایی نگهداری از جنگنده‌های «اف-۱۶» عراق را از این کشور خارج ساخته و این موجب زمین‌گیر شدن این جنگنده‌ها شده است.

عراق  بیشتر هواپیماهای اف-۱۶ خود را به دلیل تعمیر و نگهداری ضعیف زمین گیر کرده  و علت آن عقب نشینی خدمه لاکهید مارتین از ارائه خدمات است. تحقیقات انجام شده نشان داد که به دلیل مشکلات نگهداری، خلبانان عراقی قادر به ثبت کافی ساعت پرواز نیستند.

پیشتر نیز رسانه‌ها از توافق کره جنوبی با نیروی هوایی عراق برای بازآماد و تعمیر جت‌های فراصوت «گلدن ایگل» عراق خبر دادند.

به نوشته وبگاه «دیفنس اینداستری» کره جنوبی کار باز آماد و تعمیر ناوگان جت‌های فراصوت آموزشی «تی-۵۰ گلدن ایگل »نیروی هوایی عراق را در قراردادی به ارزش ۳۶۰ میلیون دلار برعهده گرفته است.

قرار است کره جنوبی در بازه زمانی سه ساله عملیات بازآماد و تعمیر این جت‌های آموزشی عراق را بر عهده بگیرد. نیروی هویی عراق از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹، ۲۴ فروند از این نوع هواپیما را برای رفع نیازهای آموزشی خریداری کرد. این هواپیماها قادر هستند در مواقع لزوم با نصب موشک‌های «ایم-۹ سایدواندر» (موشک هوا به هوا)  به یک جنگنده جهت ماموریت‌های سبک در عملیات مختلف استفاده شوند.

گلدن ایگل، خانواده از جت‌های آموزشی پیشرفته مافوق صوت کره جنوبی و هواپیماهای جنگی سبک است که توسط صنایع هوافضای کره (KAI) با  شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا  توسعه یافته است. این هواپیما در سال ۲۰۰۵ وارد خدمت فعال در نیروی هوایی کره جنوبی شد.

یک رسانه آمریکایی اخیرا گزارش داد که ارتش عراق به دنبال چندین خرید‌های تسلیحاتی مختلف، از جمله جنگنده «رافال» ، پهپادها و توپخانه ساخت فرانسه و همچنین تانک‌های «تی-۹۰» روسی است و مذاکراتی در این زمینه در حال انجام است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول