اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

حضور تمام قد قرارگاه مدینه سپاه در منطقه زلزله زده هرمزگان

فرمانده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه اقدامات این قرارگاه را در امداد رسانی به زلزله زدگان استان هرمزگان تشریح کرد.

حضور تمام قد قرارگاه مدینه سپاه در منطقه زلزله زده هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی فرمانده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه شامگاه امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: به محض وقوع زلزله در بامداد امروز در غرب هرمزگان جلسه ستاد بحران در فرمانداری بندرلنگه با حضور قرارگاه مدینه تشکیل شد.

وی افزود: همچنین به محض وقوع زلزله نیروهای قرارگاه مدینه جهت امدادرسانی فراخوان شدند و در اولین ساعات وقوع زلزله یک تیم سیار پزشکی امدادی شامل پنج پزشک عمومی، پرستار و بهیار به همراه مسوول بهداری این قرارگاه به منطقه اعزام شدند.

فرمانده قرارگاه مدینه گفت: سه دستگاه مینی لودر، سه دستگاه لودر و کامیون در منطقه وقوع زلزله مستقر شدند و همچنین گروه ۴۶ امام هادی(ع) نیز ماشین آلات مهندسی خود را در محل وقوع زلزله مستقر کرده است. 

مارانی ادامه داد: کار آواربرداری بخشی از مناطق زلزله زده به زودی آغاز می‌شود و قرارگاه مدینه در این زمینه نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ژنراتور برق این قرارگاه نیز در منطقه مستقر شده تا زیر ساخت‌های راهبردی -اسکان  را در مناطق زلزله زده پشتیبانی کند چرا که هم اکنون سه چادر گروهی قرارگاه مدینه به ظرفیت هر کدام ۵۰ نفر در منطقه دایر شده و این چادرها با کولرهایی که ژنراتورها از آن پشتیبانی می‌کنند  فعالیت خواهد کرد. 

فرمانده قرارگاه مدینه گفت: هم اکنون ۲دستگاه آمبولانس و ۲ تانکر ۱۳ هزار لیتری قرارگاه در منطقه مستقر است و کار امدادرسانی و آبرسانی را با سرعت انجام می‌دهند. 

مارانی افزود: ۱۵ هزار کنسرو، ۲ تن برنج، ۲ تن مرغ و گوشت، ۱۰ هزار آب معدنی و ۱۰ دستگاه خودروی تویوتا جهت پخت غذا و امداد رسانی به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه مدینه تا هر زمان که لازم باشد در کنار مردم هرمزگان می‌ماند و خدمت‌رسانی به مردم را از اصول اساسی و بنیادین خود می‌دانیم و در این راه ثابت قدم خواهیم ماند. 

انتهای پیام /۸۸۰۵۰/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول