اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

گفتمان دولت در حوزه میراث فرهنگی مثبت است/ نتیجه نشست ها با چهره های اثرگذار عملیاتی شود

یک پیشکسوت میراث فرهنگی ابراز داشت: گفتمان دولت فعلی که مشاوره از پیشکسوتان و استفاده از پژوهش های آنان است، نگاه مثبتی است اما باید نتایج گفت و گوها عملیاتی شود.

گفتمان دولت در حوزه میراث فرهنگی مثبت است/ نتیجه نشست ها با چهره های اثرگذار عملیاتی شود

سید مهدی مجابی در گفت و گو با خبرنگار فارس، گفت: نشستی که با حضور چهره های ماندگار حوزه میراث فرهنگی و مسئولان وزارتخانه برگزار شد نشست خوبی بود. کسانی که سالها در این حوزه زحمات بسیاری کشیده و صاحب تجربیات زیادی در این حوزه هستند دعوت شده بودند.

وی افزود: اساس میراث فرهنگی برانتقال تجربیات است. تجربیات بین نسلی یا بین افراد یک نسل باشد. امروز بسیار به انتقال تجربه نیازمندیم؛ هم در بین افرادی که در زمینه های مختلف میراث فرهنگی از جمله حوزه های پژوهشی و تحقیقاتی کار می کنند و هم بین وزارت میراث فرهنگی و سایردستگاه های اجرایی مثل وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و محیط زیست که مرتبط هستند.

مؤلف کتاب‌ در جستجوی هویت شهر بیان کرد: انتقال تجربیاتی که وزارت میراث فرهنگی در سالیان و در نسل های مختلف به دست آورده است، به دستگاه های اجرایی که همکار وزارت میراث فرهنگی هستند، بسیار حائزاهمیت است. این انتقال انجام نشده است و دستگاه ها برای خود ضوابط، مقررات، اهداف و سیاست هایی انتخاب کرده اند که بعضا با وزارت میراث فرهنگی مغایرت پیدا می کند. از این جهت تبادل نظرها و انتقال تجربیات بسیار مهم است. به ویژه به همین صورت که نشست هایی با حضور پیشکسوتان برگزار شود و مبادله تجربیات در داخل صورت گرفته و بعد به دستگاه های دیگر منتقل شود.  

وی در ادامه در خصوص نگاه و گفتمان دولت سیزدهم در خصوص پیوندبین نسلی در حوزه میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: گفتمان دولت فعلی که مشاوره از پیشکسوتان و استفاده از پژوهش های آنان است، نگاه مثبتی است. اما باید نتایج گفت و گوها عملیاتی شود.

مجابی در پایان تاکید کرد: همه بخش ها در حوزه میراث فرهنگی بسیار اهمیت دارند. در این میان حفاظت از آثار و پژوهش هایی که موجود است، اهمیت ویژه ای دارد. آموزش مهم است. هدف غایی سازمان میراث فرهنگی و خود میراث فرهنگی است. آموزش بحث حاشیه ای نیست و از بحث های اصلی این حوزه است. مسائل تکنیکی و فنی نیز اهمیت بسیاری دارند، اما از دیدگاه من حفاظت و آموزش در درجه اول اهمیت قرار دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول