اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش 21 درصدی تولید برق از منابع تجدیدپذیر در قزاقستان

در سه ماهه اول سال 2022 ظرفیت نصب شده منابع انرژی تجدیدپذیر در قزاقستان به 2.1 هزار مگاوات رسیده که 21.1 درصد بیشتر از سال قبل است.

افزایش 21 درصدی تولید برق از منابع تجدیدپذیر در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تولید برق از منابع انرژی تجدیدپذیر در قزاقستان که تنها 3 درصد از کل تولید برق در این کشور را تشکیل می‌دهند، افزایش یافته است.

بخش عمده ظرفیت نصب شده (52.9 درصد = 1.1 هزار مگاوات) با نیروگاه‌های خورشیدی مرتبط است که 12.4 درصد بیشتر از یک سال گذشته است.

684 مگاوات دیگر با نیروگاه‌های بادی، 281 مگاوات نیروگاه‌های برق آبی کوچک و 7.8 درصد با نیروگاه‌های بیوالکتریک مرتبط است.

تولید برق از منابع انرژی تجدیدپذیر در سه ماهه اول سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.6 درصد افزایش و به 933.1 میلیون کیلووات ساعت رسیده است.

با وجود این واقعیت که نیروگاه‌های خورشیدی بیشترین ظرفیت نصب شده را در بین منابع انرژی تجدیدپذیر دارند، نیروگاه‌های بادی در واقع بیشترین برق را در جمهوری قزاقستان تولید کردند که با افزایش 27.1 درصدی در سال حدود 545 میلیون کیلووات ساعت برق را تشکیل داده است.

در نیروگاه‌های خورشیدی به نوبه خود با افزایش 3 درصدی 278 میلیون کیلووات ساعت برق تولید  شده است.

تولید برق توسط نیروگاه‌های آبی کوچک با 4 درصد کاهش در سال به 109.7 میلیون کیلووات ساعت و همچنین نیروگاه‌های بیوالکتریک با 65 درصد کاهش به 0.4 میلیون کیلووات ساعت رسیده است.

سهم برق تولید شده با منابع انرژی تجدیدپذیر در کل حجم تولیدی برق به 3.03 درصد رسیده که در مقایسه با سال گذشته 2.64 درصد افزایش داشته است.

قزاقستان در بین 44 کشور شرکت کننده در رتبه‌بندی تهیه شده توسط وب‌سایت «انردیتا» (enerdata) با سهم 11.7 درصدی منابع انرژی تجدیدپذیر (بر علاوه نیروگاه‌های برق آبی) از کل تولید برق در موقعیت 33 قرار دارد.

در میان کشورهای مستقل مشترک المنافع، روسیه با 20.3 درصد در رتبه بالاتر از قزاقستان و ازبکستان با سهم 10.3 درصد در موقعیت پایین‌تر قرار دارد. در مجموع میانگین رقم برای کشورهای مستقل مشترک المنافع 19.6 درصد بوده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول