اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

توسعه گلخانه‌های سایه‌بوم‌‌دار در کشور به‌منظور کاهش خسارات

رییس انجمن ملی گلخانه‌سازان کشور گفت: هدف انجمن ملی گلخانه‌سازان توسعه گلخانه سایه‌بوم‌دار در کشور است زیرا که با این روش کشاورزان در طول سال کمتر خسارت می‌بینند.

توسعه گلخانه‌های سایه‌بوم‌‌دار در کشور به‌منظور کاهش خسارات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمان حسینی‌فرد ظهر امروز در آیین اولین گردهمایی گلخانه‌داران چهارمحال و بختیاری گفت: انجمن ملی گلخانه‌سازان از سال ۸۰ به منظور ارتقای سطح گلخانه‌های کشور ایجاد شده و در حال حاضر ۱۰۰ عضو فعال از طراحان، سازندگان قطعات و شرکت‌های تولیدکننده بخش‌های مختلف گلخانه‌ها در این انجمن فعالیت می‌کنند.

رییس انجمن ملی گلخانه‌سازان کشور افزود: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه این انجمن در صدد است تا گلخانه‌های ارزان قیمتی ایجاد کند که تولید در آن‌ها مقرون به صرفه باشد.

وی دسترسی به گلخانه‌های تابع اقلیم را یکی از راه‌های ایجاد گلخانه ارزان دانست و ادامه داد: ایجاد گلخانه در محل‌هایی که شرایط لازم آب‌وهوایی برای تولید محصول خاص و مدنظر ما را داشته باشد قدمی موثر در تولید است.

حسینی‌فرد اظهار داشت: ساخت گلخانه باید با توجه به شرایط آب‌وهوایی منطقه باشد به طور مثال گلخانه با پوشش توری و سایه‌بومی برای مناطقی که در فصل بهار خطر تگرگ دارند بسیار مناسب است که حفظ گیاهان در فصل بهار، مانع تبخیر آب و آفتاب‌سوختگی محصول در تابستان از ویژگی‌های این سقف است که سبب تولید محصول باکیفیت‌تری می‌شود.

وی توسعه گلخانه سایه‌بوم‌دار در کشور را یکی از اهداف انجمن گلخانه‌سازان دانست و گفت: با این روش کشاورزان در طول سال کمتر خسارت می‌بینند.

حسینی‌فرد با بیان اینکه گلخانه‌هایی که کنترل اقلیم دارند در سطح وسیع‌تری ساخته می‌شوند، گفت: این گلخانه‌ها بسیار مجهز و گران هستند و در طول ۱۲ ماه سال دارای محصول هستند اما خیلی لازم نیست که این گلخانه در کل کشور توسعه یابد بلکه برای تغییر اقلیم و توسعه این کشت باید ساخت همه نوع گلخانه‌ها شامل مدرن و سایه‌بومی، داربستی و ... مورد توجه قرار گیرد.

گلخانه‌ها‌ی سایه‌بومی برای استان بسیار مناسب است

وی افزود: ارتفاع ۲ هزار و ۴۰۰ متری چهارمحال و بختیاری از سطح دریا اقلیم خوبی را برای استان ایجاد کرده و توسعه گلخانه‌ها‌ی سایه‌بومی برای جلوگیری از خطر سرمازدگی و تگرگ بسیار مناسب است.

رئیس انجمن ملی گلخانه‌سازان کشور در پایان گفت: تولید نشا در تابستان و ایجاد روستاهای گلخانه‌ای در استان که امکانات اولیه را دارند می‌تواند ترفندهای موثری در تولید گیاهان گلخانه‌ای باشد.

انتهای پیام/ 68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول