اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اعلام دلایل توقف استحصال «ید» در استان گلستان/ رسانه‌ها مطالبه‌گری صحیح را در بین مردم ترویج کنند

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: بیشتر مردم جامعه مسیر، نوع مطالبه‌گری، جنس و اصل مطالبه را در جریان نبوده و رسانه‌ها باید مطالبه گری صحیح و اصولی را در بین مردم ترویج و فرهنگ‌سازی کنند.

اعلام دلایل توقف استحصال «ید» در استان گلستان/ رسانه‌ها مطالبه‌گری صحیح را در بین مردم ترویج کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مهدی دهرویه در نشست صمیمی با خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از مردم جامعه مطالبه‌گری به معنای واقعی را آگاهی نداشته و مسیر، نوع و جنس مطالبه را برای مشکلات خود نمی‌دانند، نقش رسانه‌ها در این وادی بسیار مهم بوده و باید اصل مطالبه‌گری را در بین مردم ترویج و فرهنگ‌سازی کنند.

وی تصریح کرد: بعضی اوقات در مسیر مطالبه‌گری به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه توسط افرادی موانع ایجاد می‌شود که باید این موانع برداشته شود.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: رفع موانع چه در تولید و حوزه‌های دیگر و مبارزه با فساد سبب پیشرفت و آبادانی شده و به جد در این مسیر تلاش می‌کنیم.

وی در مورد انتصابات مدیران ادامه داد: در مورد مدیران آنچه به یقین و اعتماد در مورد درستی کار مدیران برای انتصاب برسیم با امامان جمعه شیعه و سنی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مشورت کرده و در مجموع به یک نتیجه مشترک خواهیم رسید، انتخاب مدیران هر دستگاه اجرایی را به مدیران کل همان دستگاه واگذار می‌کنیم و بین گزینه‌های انتخابی آنها فردی که لیاقت بیشتر در حوزه کار جهادی و انقلابی داشته باشد انتخاب خواهد شد.

* با اقتدار در حوزه مشکلات آب شهرستان ورود کردیم

دهرویه گفت: حکم قطعی مدیران جدید در شروع کار بیش از چهار تا پنج ماه نخواهد بود و اگر در این مدت مدیری نقطه شروع خوبی نداشته باشد قطعا مدیر دیگر جایگزین می‌شود.

وی درباره مسائل و مشکلات شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: با اقتدار در حوزه مشکلات آب شهرستان ورود کردیم و متوجه شدیم در آب منطقه ای با رد و بدل کردن پول، آب به بهره‌برداران واقعی که همان مردم باشد، نمی‌رسید.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: متاسفانه به خاطر همین اتفاقات آب به مزارع کشاورزی حوالی  روستاهای «سلمان فارسی» و «ابوذر» نرسیده و ۳۰ درصد تولید گندم این اراضی کاهش یافته و عدم آبرسانی به موقع سبب خسارت‌هایی به این مزارع شده است.

* اختیار آب‌بندان‌های شهرستان با خود گنبدکاووس باشد

وی گفت: در جلساتی که با استاندار برگزار شد پیشنهاد کردیم تا اختیار آب‌بندان‌های شهرستان با خود گنبدکاووس باشد و ما رهاسازی آب آنها را مدیریت کنیم تا بهره‌برداران اصلی منتفع شوند.

دهرویه خاطرنشان کرد: برای فعالیت‌های توسعه‌ای و ایجاد سرمایه‌گذاری در شهرستان مهمترین کار، مبارزه با فساد است.

وی ادامه داد: استاندار و معاون اقتصادی استاندار در این راستا تلاش زیادی می‌کنند و ما هم در شهرستان با توجه به تغییرات دستگاه قضایی و روی کار آمدن دادستان انقلابی و جوان به طور قاطع در حوزه برخورد می‌کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: برای راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه‌برون، راه اهن، جزیره آشوراده و دیگر پروژه‌ها، مقاومت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها در ایجاد مانع برای  اجرای آنها انجام شده و می‌شود که اغلب در خارج از استان هستند.

* ایجاد کارگروه هیات اندیشه‌ورز در حوزه فنی و سرمایه‌گذاری

وی افزود: با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده قرار است مسیر مطالعاتی سال ۱۳۹۵ مبنی بر ایجاد راه آهن گرگان - اینچه‌برون گنبدکاووس - آزادشهر شاهرود اجرا شود.

دهرویه ایجاد کارگروه هیات اندیشه‌ورز در حوزه فنی و سرمایه‌گذاری را یکی از برنامه‌های انجام شده در مدت پنج ماه از حضور خود در فرمانداری شهرستان برشمرد و ابراز کرد:  کارگروه هیات اندیشه‌ورز فنی و سرمایه‌گذاری با حضور افراد تاثیرگذار شهرستان تشکیل شده و دفتر سرمایه‌گذاری شهرستان گنبدکاووس براساس سند تحول استان و برش شهرستانی آن تشکیل و در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: نگاه هیات اندیشه‌ورز بر این اساس است که به دور از هر جناح و گروهی افرادی که تاثیرگذار بوده حضور داشته و از افرادی که  به جنگ فرسایشی و بیرونی دچار هستند، دوری شود، هدف مهم ما در این هیات خدمت صادقانه به مردم است.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به نگرانی مردم بخش داشلی‌برون مبنی بر استحصال ید در آن منطقه خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار مربوطه تمام مجوزهای لازم را اخذ کرده ولی با این‌حال به وی اعلام شده تا به این اعتماد نرسیده که این استحصال معضلی برای مردم ندارد و این سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل نکند اجازه فعالیت ندارد، سلامت و امنیت روحی و روانی مردم خط قرمز ما بوده و تا به این یقین نرسیم این واحد صنعتی فعالیتی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: از رسانه‌ها و فضای مجازی تقاضا داریم در مسائلی مانند این گونه موارد ورود کرده و با دقت  و همه جانبه مسائل را بررسی کرده و سپس واقعیت‌ها را بیان کنند، از هرگونه انتشار مطالبی که سبب تشویش اذهان و نگرانی مردم می‌شود بدون مستندات علمی و کارشناسی بپرهیزند.

دهرویه درباره مبارزه با هرگونه سرقت‌ها در سطح شهرستان بیان کرد: در راستای مبارزه و برخورد با سارقین و سرقت‌های خرد، با همکاری دادگستری و دادستان شهرستان «گشت رضویان» به طور مستمر در حال فعالیت بوده و تاکنون ۷۰ مالخر غیرمجاز دستگیر و مغازه آنها پلمب شده است اما در حوزه سرقت سیم و کابل‌های برق و مخابرات هنوز مشکلاتی وجود دارد و در آینده نزدیک این سرقت‌ها نیز کاهش خواهد یافت‌.

* در حوزه آب شرب شهرستان ۳۵۰ مترمکعب کمبود داشتیم

وی گفت: در حوزه آب شرب شهرستان ۳۵۰ مترمکعب کمبود داشتیم که تاکنون ۱۵۰ متر مکعب آن تامین شده و برای آبرسانی به بخش مرزی گنبدکاووس چهار تانکر از استان تحویل گرفته شده تا آبرسانی به این مناطق بهتر و سریع‌تر انجام شود.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: حفظ وضع موجود شهرستان در دولت‌های گذشته کار سختی نبود اما به عنوان فرماندار تلاش دارم تا مشکلات مردم را حل کنم و مخالفان برای ایجاد موانع و سنگ‌اندازی حملات زیادی به بنده می‌کنند، من از این رفتارها هرگز ناامید و بی‌انگیزه برای کار نمی‌شوم اما انتظار دارم انتقادات منطقی و به‌جا بوده و تحلیل درست از اوضاع داشته باشند.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول