اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

مراجعه ۱۳۵ نفر بر اثر حیوان‌گزیدگی به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان

رئیس بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 135 نفر بر اثر حیوان گزیدگی به این بیمارستان مراجعه و مراحل درمان را طی کرده‌اند.

مراجعه ۱۳۵ نفر بر اثر حیوان‌گزیدگی به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان

محمدرضا میرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در سال گذشته، ۴۸۰ نفر و از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۵ نفر بر اثر حیوان گزیدگی به این بیمارستان مراجعه و مراحل درمان را طی کرده‌اند.

رئیس بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان با بیان اینکه موردی از فوت افراد آسیب دیده در بیمارستان خاتم ثبت نشده است، گفت: در حیوان گزیدگی شستشوی زخم باید ۱۵ تا ۲٠ دقیقه با آب و صابون در حمام مستر با آب پرفشار صورت گیرد سپس انجام واکسن کزاز و هاری و در صورت نیاز بایستی سرم ضد هاری نیز داخل و اطراف زخم تزریق شود.

رئیس بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان بیان کرد: در این مرکز با توجه به موجود بودن حمام مستر امکان شستشوی صحیح زخم ها وجود دارد.

 اجرای طرح واکسیناسیون هاری سگ های قلاده دار در شهرستان مرزی میرجاوه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه نیز از اجرای طرح واکسیناسیون هاری سگ های قلاده دار در شهرستان مرزی میرجاوه خبر داد و گفت:  بیماری هاری همواره به عنوان یکی از بیماری های خطرناک ویروسی  مشترک بین انسان و حیوان و نیز بین پستانداران مطرح بوده است و به دلیل نزدیک شدن زیستگاه های بشری به حیات وحش و افزایش چشمگیر جمعیت سگ های ولگرد جوامع شهری و روستایی را گاها در معرض این بیماری قرار داده است

مصطفی احمدی مقدم افزود: یکی از موارد بسیار حائز اهمیت در کنترل بیماری هاری واکسیناسیون جمعیت سگ های قلاده دار که در مزارع و دامداری ها و نقاط شهری و روستایی به منظور نگهبانی و گله داری استفاده میشوند، است.

وی ادامه داد: به همین منظور در شهرستان مرزی میرجاوه با همت اداره دامپزشکی شهرستان و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان عملیات واکسیناسیون خانه به خانه سگ های قلاده دار آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول