اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

هشدار! احتمال اوج‌گیری مجدد کرونا در کهگیلویه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه از احتمال افزایش مجدد کرونا در این شهرستان خبر داد.

هشدار! احتمال اوج‌گیری مجدد کرونا در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید منصور تقوی در جمع خبرنگاران از احتمال افزایشی شدن روند ابتلاء به بیماری کرونا در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: مراکز  و پایگاه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان کهگیلویه برای تزریق دوزهای تکمیلی و یادآور واکسن کرونا در حالت آمادگی کامل هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: ضروری است مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا خصوصا استفاده از ماسک توجه لازم را داشته باشند.

وی افزود: با توجه به روند افزایشی بیماری کرونا در برخی از کشورها و همچنین کشورهای همسایه، نگرانی‌هایی در خصوص احتمال به وجود چنین روند افزایشی در کشور ما نیز وجود دارد لذا ضروری است مردم نسبت به  این مهم حساس بوده و رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا به خصوص استفاده از ماسک در اماکن سربسته، شلوغ و فاقد تهویه مناسب و همچنین فاصله فیزیکی مناسب از افراد مشکوک به کرونا را در فعالیت های خود لحاظ نموده و نسبت به تکمیل نوبت های  دریافت واکسن کووید ۱۹ اقدام کنند.

تقوی ادامه داد: در همین راستا برای افراد جزء گروه‌های پرخطر استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی مناسب در زمان حضور در خارج از منزل الزامی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در پیشگیری از شیوع مجدد بیماری کرونا، هرگونه سهل‌انگاری در این زمینه را موجب بروز شرایط غیرقابل جبران دانست و تاکید کرد: علی‌رغم اینکه هم‌اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار داریم اما با توجه به فعالیت تالارهای پذیرایی و عروسی، شروع کلاس‌های آموزشی برخی مقاطع تحصیلی در راستای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان و در پیش‌رو بودن برنامه‌های ماه محرم ضروری است از هم‌اکنون نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی اقدام نموده و جهت پیشگیری از شیوع مجدد بیماری کرونا با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در تمامی نقاط شهرستان نسبت به دریافت دوزهای تزریق نشده واکسن کووید ۱۹ اقدام شود.

تقوی با اشاره به صدور مجوز تزریق دوز چهارم واکسن کرونا خاطرنشان کرد: افراد بالای ۱۸ سال به خصوص افرادی که در گروه‌های پرخطر مانند بیماران مبتلا به سرطان و دارای نقص ایمنی قرار دارند می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های سلامت شهرستان نسبت به دریافت یک نوبت واکسن یادآور کووید ۱۹ اقدام کنند.

تقوی بیان کرد: با توجه به فعال بودن آزمایشگاه پی سی آر شهرستان و همچنین آمادگی کامل مراکز و پایگاه‌های بهداشتی و درمانی سطح شهرستان جهت تزریق واکسن کووید ۱۹، افراد جهت دریافت واکسن خود و همچنین موارد مشکوک به بیماری کرونا جهت انجام تست پی سی آر بیماری کرونا به این مراکز و پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول