اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

لزوم تثبیت سند کاداستر اراضی زراعی آذربایجان‌غربی

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: تثبیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی استان یک امر بسیار مهم و ضروری است.

لزوم تثبیت سند کاداستر اراضی زراعی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در جلسه  تثبیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی استان که در سالن جلسات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار  شد اظهار داشت: تثبیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی استان یک امر بسیار مهم و ضروری است.

عتباتی گفت: باید اهمیت این طرح به کشاورزان و مردم عزیز استان تبیین و روشن گری شود تا در این امر مهم پیش قدم شوند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: علاوه بر حمایت های قضایی دادگستری و سازمان بازرسی و اداره کل ثبت از سند دار کردن اراضی کشاورزی، باید با استفاده از سایر ظرفیت‌ها مانند فرمانداری ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و خصوصاً رسانه ملی و فضای مجازی، کشاورزان را ترغیب به اخذ سند تک برگی برای اراضی خود نمود.

عتباتی افزود: دفترچه‌های کشاورزی املاک کشاورزان هم باید در اولویت ثبت قرار گیرند و کشاورزانی که املاک آنها دارای دفترچه هست در اداره ثبت حاضر و در سریعترین زمان ممکن سند تک برگی املاک آنها صادر شود.

در ادامه جلسه جوان کیا مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان گفت: پیگیری و مطالبه دادگستری استان، عامل محرک در انجام سند حدنگار است و در امور کشاورزی می تواند نتایج خوبی را هم به همراه داشته باشد.

وی افزود: تاکنون 150 هزار هکتار از 400 هزار هکتار اراضی زراعی رفع تداخل شده است و استان در تشکیل کمیسیونهای رفع تداخل پیش رو می باشد.

جوان کیا ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص اجرای قانون در خصوص اجرای قانون حدنگار حجت را بر همه تمام کرده است و وظیفه و تکلیف همه مدیران و متولیان امر هم عمل به فرمان مقام معظم رهبری است.

در ادامه جلسه اعضای حاضر به ارائه نظر و دیدگاه خود پرداختند و نهایتاً جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد که از مهمترین مصوبات این جلسه ضرب الاجل یکماهه برای تعیین تکلیف اراضی بالای 5 هکتار در کارگروه و تعیین تکلیف 1350 قطعه ظرف یکماه با همکاری جهاد کشاورزی و ثبت و نیز مقرر گردید تمامی پلاکهایی که دارای تداخل هستند در کمیسیون رفع تداخل طرح و تصمیم گیری شوند و دادستانها و روسای حوزه های قضایی هم بصورت هفتگی پیشرفت کار را از مدیران جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک پیگیری نمایند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول