اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کودکان بی‌سرپرست تا استقلال کامل رصد می‌شوند

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: کودکان بی‌سرپرست بعد از ۱۸ سالگی به خانه مستقلی سپرده می‌شوند اما تا استقلال کامل هم رصد می‌شوند.

کودکان بی‌سرپرست تا استقلال کامل رصد می‌شوند

زهره بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص وضعیت کودکان بی‌سرپرست بهزیستی بعد از ۱۸ سالگی اظهار کرد: معمولا ۱۸ سالگی پایان سن کودکی است که فرقی بین دختر و پسر نیست و بعد ار آن وارد خانه مستقلی می‌شوند.

وی ادامه داد: سن ۱۸ سالگی به نوعی حالت تکمیلی برای نگهداری این افراد است که تا ۲۳ یا ۲۵ سالگی آنجا هستند و بعد از آن مستقل شدن باید با نظارت مددکاری و کارشناسی باشد.

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه بهزیستی همواره این افراد را رصد می‌کند تصریح کرد: رصد اینها به گونه‌ای است که معمولا در بازه‌های زمانی یک ساله، پنج ساله و حتی ۱۰ ساله وضعیت آنها پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی نه تنها برای دختران بلکه برای پسران نیز وجود دارد عنوان کرد: معمولا دخترهای ما با ادامه تحصیل، اشتغال یا ازدواج مستقل می‌شوند و سعی می‌شود که از اجتماع دور نباشند و این مسئله از نگاه ما پنهان نیست.

بختیاری در پایان یادآور شد: در حال حاضر تعداد فرزندان ما در مراکز زیر پوشش بهزیستی ۱۵۰ نفر است که تحصیل و زندگی روزمره آنها تحت کنترل است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول