اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

قطع برق ۴۳ اداره و بانک در همدان/ ۵۰ درصد صورتحساب‌ برق مشمول بخشودگی شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از قطع برق۴۳ اداره و بانک در همدان خبر داد و گفت: ۵۰ درصد صورتحساب‌های برق مشمول بخشودگی شدند.

قطع برق ۴۳ اداره و بانک در همدان/ ۵۰ درصد صورتحساب‌ برق مشمول بخشودگی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی سهرابی بیدار ظهر امروز در نشست خبری که با محوریت گذر از پیک تابستان و مدیریت مصرف برق برگزار شد اظهار کرد: سال‌های گذشته در اثر ناتوانی در مدیریت تولید و مصرف مشکلاتی در قطعی برق پیش می‌آمد اما امسال با وجود نگرانی‌هایی هم که وجود داشت خوشبختانه در مراکز جمعیتی مشکل برق نداریم و تداوم تامین برق وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در راستای مدیریت مصرف برنامه‌هایی در حال انجام است گفت: استان همدان ۷۹۰ هزار مشترک برق دارد که طول شبکه برق که باید نگهداری شود و تداوم تامین برق باشد به بیش از ۱۹ هزار کیلومتر شبکه می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از وجود ۱۸ هزار پست برق تک فاز ۲۲۰ ولتی در استان برای تامین برق خبر داد و افزود: ۳۳۰ هزار مشترک خانگی در حوزه برق وجود دارند که ۸۰.۵ درصد مشترکین را از لحاظ تعدادی شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در بخش عمومی ۴.۵ درصد، در بخش کشاورزی ۱.۷ و در بخش صنعت کمتر از یک درصد از نظر تعدادی مشترک برق داریم هستند عنوان کرد: در سایر مصارف این میزان به ۱۲.۶ درصد می‌رسد.

سهرابی بیدار با بیان اینکه ۳۳ درصد مصرف را بخش خانگی و ۹.۷ درصد را بخش عمومی شامل می‌شوند گفت: ۱۳ درصد مصرف در بخش صنعت،  ۳۷.۵ درصد بخش کشاورزی و ۷ درصد در سایر مصارف است.

وی با اشاره به اینکه ۶ پله‌ مصرف در تعرفه تعریف شده است که ۶۶.۷ درصد مشترکین خانگی در حد صفر تا ۲۰۰ کیلووات مصرف دارند ادامه داد: ۲۳ درصد مشترکین در پله دوم قرار دارند.

رعایت الگوی مصرف برق از سوی ۹۰.۴ درصد مشترکین در همدان 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان بیان کرد: اینکه الگوی مصرف در هر ماه در تابستان ۳۰۰ کیلووات ساعت است و ۹۰.۴ درصد مشترکین استان همدان زیر این میزان مصرف دارند. 

وی با اشاره به اهمیت به تغییر الگوی مصرف از سوی تعداد کمی از مشترکین که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند  افزود: در پله‌های بعدی که کمتر از ۱۰ درصد مشترکین را شامل می‌شوند ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت ۶.۸ درصد مشترکین، ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلووات ساعت ۱.۹ درصد مشترکین، ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلووات ساعت ۰.۶ درصد شامل می‌شوند.

سهرابی‌بیدار با تاکید به اینکه ۴ درصد مشترکین نیز بیش از دوبرابر الگو مصرف برق دارند گفت: در حال حاضر  برنامه‌های تشویق محور در بخش توزیع در بخش‌های مختلف نسبت به رعایت الگوی مصرف اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: هیات وزیران مصوبه‌ای داشتند و برای عبور از پیک بار تدابیری اندیشیده شده که در برای بخش‌های مختلف تکالیفی وجود دارد و برنامه‌های تشویقی دیده شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار مشترک صنعتی مشمول تفاهمنامه‌هایی هستند که کاهش بار برنامه‌ریزی شده ۲۴ و ۱۲ ساعته و کاهش بار مصرف در اوج مصرف در ساعت ۱۲ تا ۱۸ را پیش‌بینی می‌کند گفت: نوع پاداش به این مشترکین به دو موضوع یعنی درصد مشارکت در کاهش مصرف و نیز میزان ساعات همکاری برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه البته عمده‌ترین تشویق همراهی در مدیریت مصرف و نداشتن ناترازی است ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی با وزارت صمت و وزارت نیرو تفاهمنامه‌ای منعقد شده و مقرر است که هر یک از شرکت‌های صنعتی در یک روز از هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب تعطیلی داشته باشند.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه در بخش کشاورزی نیز تشویق‌هایی وجود دارد و از خردادماه تامین برق کشاورزان در ۱۹ ساعت انجام می‌شود یادآور شد: هزینه برق مشترکینی که در ۵ ساعت خاموشی همکاری دارند رایگان شده که این مدت بین ساعت ۱۱ تا ۱۸ است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ درصد مصارف در بخش کشاورزی است و همراهی مشترکین در این بخش بسیار حائز اهمیت است  عنوان کرد: در بخش صنایع کشاورزی نیز تفاهمنامه‌هایی منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه  در بخش ادارات نیز کاهش مصرف داشتیم و ساعت کاری از ۷ صبح تا ۱۳ تعریف شده و کاری بسیار ارزشمند صورت گرفته گفت: ادارات باید ۳۰ درصد در ساعات اداری و خارج از آن ۶۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند که خوشبختانه همراهی متناسب بوده اما انتظار بر افزایش میزان است.

وی با بیان اینکه تمام مشترکین تجاری و سایر مصارف اگر به مدت پنج روز حداقل کاهش مصرف داشته باشند شامل تشویقی خواهند شد افزود: در حال حاضر ۴۰ ایستگاه سی ان جی با ما تفاهمنامه‌ای منعقد کردند که اگر دو ساعت مصرف خود را بین ساعت ۱۳ تا ۱۷ کاهش دهند، شامل تشویقی خواهند شد.

سهرابی‌بیدار با اشاره به ضرورت انعقاد تفاهمنامه با مولدهای اضطراری گفت: در بخش خانگی تقاضای کوچ از بیش از الگوی مصرف به سمت الگوی مصرف داریم که به میزان کاهش مصرف پنج برابر قیمت تعرفه برای مشترکین محاسبه و هزینه کسر می‌شود.

  
وی با اشاره به اینکه از یکم خرداد تا یکم تیرماه ۴۲۵ هزار صورتحساب با بیش از ۲۰ میلیارد تومان صادر شده که ۵۰ درصد یعنی ۲۲۳ هزار صورتحساب مشمول بخشودگی شدند تاکید کرد: در این راستا ۱۰ میلیون کیلووات ساعت صرفه‌جویی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان  با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی ۱۰۰ درصد مشترکین سنگین دارای کنتور فهام هستند گفت: از میان تمام مشترکین این بخش که ۱۳ هزار و ۲۷۴ مورد هستند، ۸ هزار و ۳۰۷ مشترک کنتور قابل رویت و ۶ هزار و ۲۹۳ مورد کنترل از راه دور دارند.

 وی با اشاره به اینکه در روز صنعت برق مرکز مدیریت هوشمند شبکه برق استان افتتاح شد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰ کلید از راه دور قطع و وصل می‌شود که در سرعت مدیریت مصرف موثر بوده و به دنبال گسترش آن تا پایان سال به ۸۰ کلید هستیم.

کشف ۲۴۹۸ دستگاه ماینر در همدان

سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه در مصرف برق‌های غیرمجاز از سال ۹۸ به میران ۲ هزار و ۴۹۸ دستگاه ماینر جمع‌آوری شده است گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۴۵۹ مورد برق غیرمجاز شناسایی شد که ۱۹ میلیون کیلووات ساعت انرژی مفقوده دریافت شد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از اپلیکیشن برق در رسیدگی به استفاده غیرمجاز از برق عنوان کرد: برای مدیریت مصرف برق تا جایی که به عبور و مرور مردم مشکلی وارد نشود شدت مصرف برق در معابر و پارک‌ها را کاهش داده و کنترل خوبی داشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه از بین یک‌هزار و ۷۰۰ اداره یک‌هزار و ۳۲۰ اداره پایش شده‌اند که ۹۸ مورد اخطار کتبی داده شده است گفت: برق ۴۳ اداره و بانک نیز قطع شده اما مجدد با قول رعایت ضوابط وصل شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۲ هزار واحد تجاری مشترک داریم که بیش از ۱۵ هزار مورد از آنها بازدید شده است افزود: برای ۳ هزار و ۱۱۷ مورد از این مشترکین اخطار شفاهی و ۲۷۱ مورد اخطار کتبی صادر شده و ۳۱ مورد قطع برق انجام شده است.

سهرابی‌بیدار از برگزاری کارگاه‌های مدیریت مصرف سخن گفت و خاطرنشان کرد: استانداری همدان نسبت مدیریت مصرف ادارات همراهی خوبی داشته که قدردان هستیم.

وی با اشاره به اینکه یک سوم بار مصرفی در فصل تابستان و بار برودتی است که امیدوارم شهروندان همراهی لازم را داشته و دمای ۲۵ درجه کولرهای گازی را رعایت کنند، خواستار توجه به این موضوع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به سرقت‌های کابل‌های برق اشاره کرد و گفت: متاسفانه سودجویی در این زمینه وجود دارد اما تعداد بالا نیست و اقداماتی در زمینه تبدیل شبکه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نتیجه مشوق‌ها نداشتن نگرانی در قطعی برق است افزود: ۱۳۲ میلیارد تومان از بابت مصرف برق طلب داریم که امیدوارم مشترکین پرداخت‌های به موقع داشته باشند.

سهرابی‌بیدار بیان کرد: در حوزه انرژی خورشیدی اتفاق خوبی افتاده و هشت نیروگاه در این زمینه فعال است و امیدواریم بر تعداد آن افزوده شود.

وی در ادامه در خصوص اظهارات یکی از خبرنگاران مبنی بر خاموشی برق در روستاها گفت: در روستاها نیز خاموشی برق نداریم مگر اینکه اتصالی و مورد استثنایی باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: در روستاها قالب تیرهای برق نیز رفع شد و در شهرها هم با همکاری شهرداری درصدد پیگیری و رسیدگی هستیم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول