اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

روند ثبت جهانی «سعدالسلطنه قزوین» در حال پیگیری است

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: روند ثبت جهانی بنای تاریخی سعدالسلطنه در حال پیگیری است و این افتخار بزرگ برای استان قزوین به‌زودی محقق خواهد شد.

روند ثبت جهانی «سعدالسلطنه قزوین» در حال پیگیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جواد واحدی عصر امروز در جریان سفر به قزوین و در دیدار با استاندار قزوین و مسئولین برخی دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: در حوزه‌های زیرساختی در سنوات گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ می‌شد که با پیگیری و اهتمام وزیر محترم این اعتبار 10 برابر شده که بین استان‌ها توزیع می‌شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: هر بار که به قزوین سفر کرده‌ام تغییرات ملموس و رو به پیشرفتی در استان شاهد بودم که نشانه تعامل و همراهی خوب استاندار با دستگاه‌های اجرایی است و جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه میراث‌فرهنگی افزود: میراث‌فرهنگی اصفهان برگرفته از میراث‌فرهنگی قزوین است، اما می‌بینیم که اصفهان مقصد گردشگری است و بر این اساش باید با توجه به ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور همه جای ایران به مقصد گردشگری تبدیل شود.

واحدی تصریح کرد: در حوزه مرمت اقدام‌های بسیار خوبی در استان آغاز شده و طی ارزیابی صورت‌گرفته در حوزه‌های تخصصی وزارتخانه، استان قزوین جزء استان‌های برتر کشور است.

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور افزود: در حوزه تبلیغات و بازاریابی و فضای مجازی اقبال خوبی داریم و توانستیم در مجلس و دولت اعتبارات مناسبی را جذب کنیم و در صورت ارائه طرح یا برنامه‌ای از سوی استان برای معرفی و شناساندن هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری این آمادگی وجود دارد که اعتبار آن به‌صورت کامل تامین شود. 

واحدی با بیان اینکه نزدیک به هشت‌ و‌ نیم میلیارد تومان در محل تبصره 18 و صندوق توسعه اعتبار جذب شده، افزود: در روال اداری انجام امور متقاضیان سرمایه‌گذاری در بیشتر مواقع ضوابط دست‌ و‌ پاگیر است و باید ورود سرمایه‌گذاران به حوزه گردشگری تسهیل شود و سرمایه‌گذاران این حوزه برای بهره‌مندی از تسهیلات به‌ درستی هدایت شوند.

وی خاطرنشان کرد: روند ثبت جهانی بنای تاریخی سعدالسلطنه در حال پیگیری است و این افتخار بزرگ برای استان قزوین به‌زودی محقق خواهد شد.

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور یادآور شد: در برنامه نکوداشت مفاخر میراث‌فرهنگی کشور که روزهای گذشته برگزار شد، دو چهره برجسته میراث‌فرهنگی قزوین تجلیل شدند که نشان‌دهنده ظرفیت‌های غنی این استان در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های میزبانی استان‌ها در برنامه جام‌جهانی قطر اضافه کرد: براساس دستورالعمل برگزاری جام‌جهانی تیم‌های بازنده باید ظرف ۴۸ ساعت قطر را ترک کنند که تلاش بر این است تا تیم‌ها از استان‌های مختلف ایران به‌ویژه قزوین بازدید کنند.

واحدی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های غنی قزوین در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طبق دستور وزیر محترم در حوزه زیرساختی هر اندازه که اعتبار لازم باشد وزارتخانه حاضر به اختصاص است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول