اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

حجت‌الاسلام نواب: قلمرو همگرایی اسلام همه انسان‌ها را شامل می‌شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه قلمرو همگرایی اسلام همه انسان‌ها را شامل می‌شود، گفت: در همگرایی دینی یک فردی از شمال کره زمین برای حمایت از برادر دینی خود به جنوب کره زمین می‌رود چراکه این حمایت را یک وظیفه دینی می‌داند.

حجت‌الاسلام نواب: قلمرو همگرایی اسلام همه انسان‌ها را شامل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی بازشناسی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها که در تالار امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه شعار حج سال جاری «حج؛ معنویت، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجد الاقصی» است، اظهار کرد: خداوند این فریضه همگانی را برای مسلمانان قرار داده و بزرگ‌ترین شعار آن اتحاد مسلمانان است.

وی با بیان اینکه حج مظهر اتحاد مسلمانان است، عنوان کرد: نوع حرکت، پوشش، طواف و اعمال حج بیانگر اتحاد مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه حج دارای ابعاد بین المللی است، مطرح کرد: مذهب و دین مهم‌ترین عامل و عنصر همگرایی است.

وی با بیان اینکه قلمرو همگرایی اسلام سایر انسان‌ها را نیز شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: در همگرایی دینی یک فردی از شمال کره زمین برای حمایت از برادر دینی خود به جنوب کره زمین می‌رود.

نواب با اشاره به اینکه دین از تمام انسان‌ها صمیمیت را می‌خواهد، تصریح کرد: باید اشتراکات مسلمانان را تقویت و اختلافات را کم‌ کنیم تا بتوانیم به هم‌گرایی دینی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در احادیث ما نیز بر لزوم هم‌گرایی میان مسلمانان تاکید شده است، یادآور شد: در طول تاریخ هر عالم برجسته‌ای که دارای دید وسیع بود به نکات فراجناحی و فرامذهبی توجه داشته است.

انتهای پیام/78031/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول